Gå till innehåll

Test av webbläsare!


Recommended Posts

Gäst DimensionX
Opera 10 (1345): 455

IE7: 105 :o

Jo, Opera 10 var också ruskigt snabb.

Inte undra på att MS byter namn (till något som låter snabbt) Gazelle och använder samma motor som Safari och Google Chrome. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Gäst DimensionX
Och bara en alfaversion!

Den kommer säkert att vässas ytterligare tills skarpa versionen kommer. Firefox är inte heller optimerad fullt ut än, betan som släpps snart var ännu snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag får väl också tillföra lite data till statistiken då, dessa värden fick jag nyss.

Oki! Vi ligger bra till båda två! FF betan var bättre än 3.0.7. Samtidigt så gör jag tillägget att, IE8 är något efter. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen fäster jag ingen större vikt vid sådana här test, och tror inte dom har något större värde, men för att inte alla FF-talibanerna skall få fullständigt storhetsvansinne så får det väl gå för den här gången! ;)

ff3.1compare.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Personligen fäster jag ingen större vikt vid sådana här test, och tror inte dom har något större värde, men för att inte alla FF-talibanerna skall få fullständigt storhetsvansinne så får det väl gå för den här gången! ;)

Safari eller Google Chrome.

Troligen Safari. ;):D

Eller FF 3.1 (3.2) beta 4

Men, FF 3.1 b3 gjorde bra ifrån sig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen fäster jag ingen större vikt vid sådana här test, och tror inte dom har något större värde, men för att inte alla FF-talibanerna skall få fullständigt storhetsvansinne så får det väl gå för den här gången! ;)

ff3.1compare.png

Som Tom Jones sjunger: Congratulations! Jovisst, jag tar ej heller detta på allvar, bara man tycker att man själv är tillfredsställd med sin dator, så må vara hänt!

Tillägg: Har DU ett bra graf-kort, det verkar som om detta gör en enormt bra test?

Mvh/sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Safari eller Google Chrome.

Troligen Safari. ;):D

Eller FF 3.1 (3.2) beta 4

Men, FF 3.1 b3 gjorde bra ifrån sig. ;)

Skall själv testa Safari sen. 26.6 Meg gjorde den större än nån annan webbläsare jag laddat hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari eller Google Chrome.

Troligen Safari. ;):D

Eller FF 3.1 (3.2) beta 4

Hade det varit Safari, FF 3.2 eller Crome, så hade det troligen stått så... dessutom är både Google´s och Apple´s produkter i det närmaste bannlysta i mina burkar! ;)

Tillägg: Har DU ett bra graf-kort, det verkar som om detta gör en enormt bra test?

Min bestyckning syns i signaturen! Inget märkvärdigt som synes! ;)

Nej sanningen är att detta är den läsare JAG väljer när jag vill ha en snabb, säker och integritetsbevarande browser som inte är ett enda virrvarr av inställningar och knappar, och som inte kräver 48 addons för att funka!

Kan tillägga att den är portabel och att jag inte ens brydde mig om att uppdatera till senaste version innan testet! B)

http://www.qtweb.net/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hade det varit Safari, FF 3.2 eller Crome, så hade det troligen stått så... dessutom är både Google´s och Apple´s produkter i det närmaste bannlysta i mina burkar! ;)

Min bestyckning syns i signaturen! Inget märkvärdigt som synes! ;)

Nej sanningen är att detta är den läsare JAG väljer när jag vill ha en snabb, säker och integritetsbevarande browser som inte är ett enda virrvarr av inställningar och knappar, och som inte kräver 48 addons för att funka!

Kan tillägga att den är portabel och att jag inte ens brydde mig om att uppdatera till senaste version innan testet! B)

http://www.qtweb.net/

Skall testas. :)

Laddade precis hem den.

Okey, då snackar vi lättviktsbrowser som säkerligen saknar en hel del av tungviktarnas funktioner och finesser.

Hela den här farthysterin är bra, den gynnar oss användare, vi surfar allt snabbare utan att behöva köpa ny hårdvara, sånt är bra.

Styrkan med Firefox är att varje användare kan få sin speciella browser med sina speciella funktioner. Firefox utan tillägg vore inte Firefox. Det är tilläggen som gör att Firefox slår allt annat, en mer avancerad webbläsare finns inte.

Utan tillägg, en vanlig standardläsare.

Med tillägg ett kraftverktyg som inte har nån motsvarighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nytt test:

Opera 10 (1345): 472

QtWeb 2.0 (037): 352

IE7 (7.0.5730.13): 106

Då QtWeb testades var Pidgin igång (men minimerat), likaså Opera.

QTweb var snabbare än Firefox-betan på min dator, men inte mycket.

Firefox, bäst i test.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.219174/sa...ratt-webblasare

Följer html standarden bäst.

Kraftfullare än alla andra

etc etc

Kort utdrag.

Firefox

Passar bäst för: Alla. Firefox är proffsens favorit, men är trots det inte alls krånglig att använda. Tvärtom, den är mycket användarvänlig blandat med ett snyggt gränssnitt. Ett säkert val.

Google Chrome

Passar bäst för: Minimalisten. För dig som vill ha en webbläsare med ett minimum av knappar och menyer.

IE8

Passar bäst för: Vardagsanvändaren. För dig som inte bryr dig så mycket om specialfunktioner i form av insticksprogram, utan fokuserar på enkelt användande.

Opera

Passar bäst för: Outsidern. Opera har ett trevligt utseende men erbjuder ingenting som inte redan finns, och är bättre, i exempelvis Firefox.

Safari

Passar bäst för: Mac-fantasten. Safari en ren och enkel webbläsare som är snabb och har stöd för de flesta finesser som krävs.

Röstade på sidan, alla verkade köra Firefox. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En siffra säger ju inte så mycket om man inte har en annan att jämföra den med, så jag körde några tester till...

För att uttrycka sig milt kan man ju säga att min favvisläsare inte ligger så bra till i denna testen :rolleyes: men som tidigare påpekats så är inte hastigheten allt så jag tänker köra vidare med den tills mina addons funkar med nyare Fx och då byter jag till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
En siffra säger ju inte så mycket om man inte har en annan att jämföra den med, så jag körde några tester till...

För att uttrycka sig milt kan man ju säga att min favvisläsare Fx 3.0.7 inte ligger så bra till i denna testen :rolleyes: men som tidigare påpekats så är inte hastigheten allt så jag tänker köra vidare med den tills mina addons funkar med nyare Fx och då byter jag till den.

I min test så var Firefox 3.1 b3 snäppet snabbare än Opera 10 faktiskt, men inte mycket. Jag håller med dig, farten är ett plus men inte avgörande, det är däremot tilläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt test:

Opera 10 (1345): 472

QtWeb 2.0 (037): 352

IE7 (7.0.5730.13): 106

Då QtWeb testades var Pidgin igång (men minimerat), likaså Opera.

Utan andra program igång uppnådde QtWeb något bättre resultat. Testade också om Opera och IE:

Opera 10: 477

QtWeb 2: 370

IE7: 90 :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Japp nu är det, på begäran :) Tyvärr hamnade den under samma version som tidigare build så den gamla siffran (885) försvann men det var en rejäl ökning.

Inte dåligt! Jag fick dock sämre resultat med Opera 10 än tidigare: 412. :unsure: Skall göra om testet senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaa vilken battle tråd!

Spelar ju egentligen ingen roll vad massa test visar, det enda testet som räknas är ju vad den vanliga användaren upplever!

Och "vanliga" människor föredrar ofta IE, för att det finns där på skrivbordet, och att det fungerar från start.

Thats the way!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...