__087 Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Hej, för ca 3-4 veckor sedan köpte jag en 5 m usb 2.0 sladd på kjell & company för behov men nu när jag testa sladden får jag den inte att fungera. När jag kopplar in den får den kontakt med datorn och den läser in usb minnen men efter en stund står det "en usb tjänst känns inte igen". Problemet är att det är bara 14 dagars öppet köp & returrätt. Går problemet att lösa på något sätt?? Mvh // __087 PS: har testat på flera datorer och i flera usb portar på datorerna Quote
CyphoX Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 enligt konsumentköpslagen så kan du lämna in din köpta vara om problemet fanns vid första början. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...ngArticleId=125 Där kan du läsa just om detta. Quote
e-son Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Den kan helt enkelt vara för lång också! Generellt rekommenderas max 2 meter på usb-kabel.... beror mycket på vad den används till! Quote
Sunshine Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Hej, för ca 3-4 veckor sedan köpte jag en 5 m usb 2.0 sladd på kjell & company för behov men nu när jag testa sladden får jag den inte att fungera. När jag kopplar in den får den kontakt med datorn och den läser in usb minnen men efter en stund står det "en usb tjänst känns inte igen". Problemet är att det är bara 14 dagars öppet köp & returrätt. Går problemet att lösa på något sätt?? Mvh // __087PS: har testat på flera datorer och i flera usb portar på datorerna Hej! Känner igen symtomen! Köpte på ett ställe en sådan kabel och fick samma resultat. Verkar som nån tåt är felvänd. Bara att reklamera, torde inte vara svårt om man ringer och påpekar felet! Quote
__087 Posted March 23, 2009 Author Posted March 23, 2009 Hej!Känner igen symtomen! Köpte på ett ställe en sådan kabel och fick samma resultat. Verkar som nån tåt är felvänd. Bara att reklamera, torde inte vara svårt om man ringer och påpekar felet! aa ok, nu har jag mailat dom få se annars får jag nog ringa och prata med dom. Tyvärr fanns problemet när jag köpte den Quote
Sunshine Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 aa ok, nu har jag mailat dom få se annars får jag nog ringa och prata med dom. Tyvärr fanns problemet när jag köpte den Samma sak här, problemet från köpet här också! Quote
__087 Posted March 23, 2009 Author Posted March 23, 2009 Samma sak här, problemet från köpet här också! trist när sånt här händer alltså Quote
__087 Posted March 24, 2009 Author Posted March 24, 2009 trist när sånt här händer alltså sådär, jag fick svar imorse från Kjell & Company i Västerås (där jag köpte den) och dom sa att det bara är att komma in och byta den Quote
Recommended Posts