sam_231 Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Hej! som ovan.. hur ändrar jag färgen på markerad ikontext?? Jag har gjort av med min xp skiva och har lånat en ,men när jag klickar på en ikon eller genväg så blir den ljusblå???? hur ändrar jag detta??? och vad är originalfärg???? /mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Ljusblå bakgrund får mina ikontexter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam_231 Posted March 23, 2009 Author Share Posted March 23, 2009 ok,tack för svaret. men även när jag klickar på en genväg så ser jag knappt att den är markerad... ska det vara så?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Såhär ser Papperskorgen ut omarkerad och markerad: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam_231 Posted March 23, 2009 Author Share Posted March 23, 2009 ja det känner jag igen titta på mitt skrivbord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Du använder inte standardikonerna, så jag kan inte bedöma om de ser ut som de skall då du markerar dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam_231 Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 nä,jag har visserligen Vista ikoner,men detta fenomen var där vid installationen direkt. Jag har använt vista transformationpack för att få ikonerna. men,tack för att du svarade iallafall, jag får leva med detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zita Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 nä,jag har visserligen Vista ikoner,men detta fenomen var där vid installationen direkt.Jag har använt vista transformationpack för att få ikonerna. men,tack för att du svarade iallafall, jag får leva med detta. Är det möjligen det här du är ute efter: h-klicka skrivbord>egenskaper>Egenskaper bildskärm>utseende>avancerat>objekt>markerad menypost>färg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Med zitas beskrivning så kan du få vilken färg du vill.. (se bild) (English version: Desktop - Properties - Appearance - Advanced - (Item:) Selected items - Color 1.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts