Gå till innehåll

Ccleaner tar bort för mycket


Sandstone50

Recommended Posts

Hej

kör CCleaner av och till (men även SUPERSntispyware, kanske borde räcka med ett av dom ??)

kan jag aktivera/avaktivera nån inställning så jag får behålla adressen till dom sidor jag tidigare besökt...??

Det som irriterar mej är att alla sidor jag tidigare gnetat in bara försvinner, det är ju så praktiskt att ha dom kvar.

Du som har mera erfarenhet än jag har, finns nån inställning jag kan fixa till ???

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja använder du Internet Explorer så har du det i listan under Windows fliken i CCleaner. Kryssa bort History.

Använder du t.ex Firefox så får du klicka på Applications fliken och sedan kryssa bort Internet History.

För Internet Explorer kan det även vara idé att kryssa bort Recently Typed URLs, kanske mer var den funktionen du var ute efter.

Dessutom om du besöker sidor, t.ex detta forumet, som kommer ihåg att du är inloggad via cookies så kan du klicka på ikonen Options till vänster och sedan på knappen Cookies och där i listan flyttar du över t.ex alltomxp.se till det högra fältet så raderas inte den cookien när du städar. Då slipper du logga in på nytt varje gång du kört CCleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är fantastiska, tack så hjärtinerligt för "denna gång"

Host host ! undrar om jag får slänga in tilläggsfråga här, har ccleaner på svenska och tackar för svaret ovan dock har jag en fråga till och det är att varje gång jag rensar oavsett med ccleaner el program o funktioner så får jag avinstallalera king.coms säkerhetsgrej som sen blir installerad på nytt när jag går in på kingen ( har satt spara kakor från king både internetverktyg/ccleaner .m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...