Gå till innehåll

IE8 på svenska


nillan

Recommended Posts

Jag installerade IE8 idag, allt gick bra.

När jag besökte en sida, där man får upp en ny sida.

Så går det inte att förstora sidan.

Från t ex 100% -> 125% och uppåt

Det var inga problem med IE7.

Vart ligger felet?

Hoppas någon vet

för jag ser lite dåligt ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner till höger, där det står 100%

där kan du ändra zoominställning.

Jo, det är så det fungerade med IE7

men ändrar jag till 125% och mer nu med IE8, så händer inget med bilden=lika

Det är därför jag undrar om någon vet vart felet ligger?

Vad gör man nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är så det fungerade med IE7

men ändrar jag till 125% och mer nu med IE8, så händer inget med bilden=lika

Nu upptäckte jag att det går inte heller att ändra textstorlek med IE8

Det är därför jag undrar om någon vet vart felet ligger?

Vad gör man nu?

Hej ! Inte säkert samma orsak som det bekymret jag hade, innehållet i webbfönstret var koncentrerat till mitten av skärmen men du kan ju testa, höger klicka skrivbord o välj anpassa sen skärminställningar. inställningen var inställd på rekommenderat men jag fick sänka ner den till 1024x768 för att få helbild, kolla ditt grafik kort och skärm vad som rekommenderas. sen på dator/egenskaper går ju att ändra textstorlek, om det inte funkar så finns bra kunnigt folk här somturär. m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! Inte säkert samma orsak som det bekymret jag hade, innehållet i webbfönstret var koncentrerat till mitten av skärmen men du kan ju testa, höger klicka skrivbord o välj anpassa sen skärminställningar. inställningen var inställd på rekommenderat men jag fick sänka ner den till 1024x768 för att få helbild, kolla ditt grafik kort och skärm vad som rekommenderas. sen på dator/egenskaper går ju att ändra textstorlek, om det inte funkar så finns bra kunnigt folk här somturär. m

Jag har testat med IE7 (annan dator) och då kan jag förstora sidan med t ex 125%.

Med IE8 går det inte att förstora den aktuella sidan.

Vet någon VARFÖR

Hoppas nu på ett svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att det tyvärr beror på sidans kodning.

Vissa sidor är kodade så att det inte går att zooma på dem / det ger ingen skillnad.

En lösning / temporär kan ju vara att använda "magnify" så länge (start -> kör -> magnify.exe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att det tyvärr beror på sidans kodning.

Vissa sidor är kodade så att det inte går att zooma på dem / det ger ingen skillnad.

En lösning / temporär kan ju vara att använda "magnify" så länge (start -> kör -> magnify.exe)

Kan det vara så att den sidan inte är anpassad" till IE8?

Eftersom sidan fungerar med IE7

Att det är därför som det inte går att använda förstoringarna i %?

Hoppas på svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att den sidan inte är anpassad" till IE8?

Eftersom sidan fungerar med IE7

Att det är därför som det inte går att använda förstoringarna i %?

Hoppas på svar

Vilken sida gäller det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska det inte finnas en inställning i IE8 som gör det kompatibelt med vissa IE7-sidor som inte funkar 100% i IE8?

Tack för det tippset Pusher.

Nu har jag testat med att klicka på den "knappen" men det blev ingen förändring. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det denna sidan du menar så kan inte jag heller zooma den med IE8!

https://www.folkspel.se/nyx/Game/GameWeb.dl...&prot=https

Kan ju kanske mer bero på att "hela sidan är en enda stor Flashanimation", och dessa går väl inte och ändra på.

Nä, Nillan du får nog klaga hos Folkspel, att inte kunn använda deras sida för att man ser dåligt måste ju vara deras problem att fixa:

http://www.folkspel.se/Templates/Article____12.aspx

Felet ligger i att hela folkspel.se är en enda Flashanimation med reklam, och det går inte att storleksändra fönster då. En riktig klåpare som designat hemsidan m a o... :blink:

Många sidor på nätet är i dag "handikappanpassade", med både tal, förstorad skrift och flera finesser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går att zooma med IE7.... så jag vet inte om det stämmer riktigt! :unsure:

Jo det går att zoma 125% och mer med IE7 men inte med IE8.

och har försökt med knappen efter adressfältet men (tidigare tipps här uppe)

Det går inte, det häller.

Så då "måste" väll felet ligga hos folkspel?

Fast de skyller på min dator? :angry:

Hoppas fortfarande på lite svar, från alla ni duktiga här. :)

För övrigt tycker jag IE8 verkar vara mer stabil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju kanske mer bero på att "hela sidan är en enda stor Flashanimation", och dessa går väl inte och ändra på.

Nä, Nillan du får nog klaga hos Folkspel, att inte kunn använda deras sida för att man ser dåligt måste ju vara deras problem att fixa:

http://www.folkspel.se/Templates/Article____12.aspx

Felet ligger i att hela folkspel.se är en enda Flashanimation med reklam, och det går inte att storleksändra fönster då. En riktig klåpare som designat hemsidan m a o... :blink:

Många sidor på nätet är i dag "handikappanpassade", med både tal, förstorad skrift och flera finesser...

Du har så rätt "Byggarbo" om klåpare där.

Tänk om de tog några här ifrån, då skulle det bli kanon bra där för vi som stödjer idrotten där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all er hjälp men om det fortfarande finns någon kvar som kan vara barmhärtig och

HJÄLPA mig enl nedan:

Från folkspels startsida:

Under flik Bingo på nätet

Till höger, välj variantbingo. (spela med andra)

Ändra sidan till fullskärm. (OK för mig)

Ändra sedan sidan till 125% på den nedre högra ikonen (förstora i %). (Går INTE för mig)

På nya IE8 finnas en inställnings knapp efter adressfältet i IE8 som gör det kompatibelt med vissa IE7-sidor Klicka på den. (INGEN skillnad för mig)

Enl. folkspel så skall jag vända mig till min data support, för felet ligger hos mig.

Kan det verkligen vara så att jag har ett fel i mitt IE8 nu?

Hoppas innerligt att någon har tid o lust :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du generellt tycker det är lite svårt att se på skärmen så kanske du skulle ta och sänka upplösningen ett snäpp, då blir allt lite större. Det ryms dock inte lika mycket samtidigt på skärmen så du får scrolla lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du generellt tycker det är lite svårt att se på skärmen så kanske du skulle ta och sänka upplösningen ett snäpp, då blir allt lite större. Det ryms dock inte lika mycket samtidigt på skärmen så du får scrolla lite mer.

Tack Nicklas för ditt svar.

Jag vill bara veta om jag har fel på mitt IE8?

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...