Gå till innehåll

AVG Antivirus 8.5 i Windows 7?


Pecall

Recommended Posts

Kör windows 7 sedan ett bra tag, skulle uppdatera mitt virusprogram, AVG, men sen har det inte funkat. Vet inte om det är kompatibelt med w7. Har gjort en systemåterställning mm. Men får inte någon av versionerna att fungera. Får väl ladda hemm något annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ner filerna och har tagit bort alla spår av avg samt instalerat avira. Mycket jobb när jag tordde på en enkel uppdatering av avg, som jag har tivts med. Men säger du att avira är bättre så kan jag köpa det. scannar den e-posten? Lite problem med att uppdatera virusdefinitionerna, men det får vi ta tag i imorgon.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon särskild e-postskanner finns inte i AntiVir Personal, men det är ingen egentlig brist. Om du får en infekterad fil med e-post, kommer den likväl att detekteras innan den kan skada systemet. :) Skillnaden är att den inte skannas medan den tas emot. AntiVir skyddar totalt sett bättre än AVG, helt klart. :)

Lycka till med uppdateringarna! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att återgå till frågan, AVG ska vara kompatibelt med Windows 7 iaf enlighet deras egen hemsida.

"Compatible with Windows 7, Windows Vista and Windows XP"

http://free.avg.com/download-avg-anti-virus-free-edition

För mig har AVG fungerat bra och jag har den på alla mina datorer. Vet inte om det är just 8.5 som jag har, får väl kolla ikväll vilken version det är men jag uppdaterar den regelbundet. Möjligt att den är så ny att det var det som laddades ner i går eller i natt.

Tillägg 1: Jag kan bara bekräfta att det inte heller för mig fungerade att UPPDATERA till AVG 8.5. Någonstans i slutinstallationen finns en bugg som kraschar systemet i bygge 7057. Det går inte heller att AVINSTALLERA, kraschar också precis efter att man valt UNINSTALL. Det går inte heller att återinstallera AVG 8.0.xxx.

Är det någon som vet var i registret som AVG:s TROLIGA FELAKTIGA nyckel kan finnas så att man kan rensa bort det och börja på nytt?

AVG 8.5 är i alla fall glad och sparkar gott i min Vistaburk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har AVG fungerat bra och jag har den på alla mina datorer. Vet inte om det är just 8.5 som jag har, får väl kolla ikväll vilken version det är men jag uppdaterar den regelbundet. Möjligt att den är så ny att det var det som laddades ner i går eller i natt.

Tillägg 1: Jag kan bara bekräfta att det inte heller för mig fungerade att UPPDATERA till AVG 8.5. Någonstans i slutinstallationen finns en bugg som kraschar systemet i bygge 7057. Det går inte heller att AVINSTALLERA, kraschar också precis efter att man valt UNINSTALL. Det går inte heller att återinstallera AVG 8.0.xxx.

Är det någon som vet var i registret som AVG:s TROLIGA FELAKTIGA nyckel kan finnas så att man kan rensa bort det och börja på nytt?

AVG 8.5 är i alla fall glad och sparkar gott i min Vistaburk.

Hade samma problem, uppdateringen till AVG 8.5 kraschade W7, och sedan alla försök till ominstallation. Löste det genom att tanka hem ccleaner och rensa alla fel i registret. Sedan gick det att installera AVG, men dialogrutorna blev utan grafik. Körde en avinstallation, och laddade sedan hem AVG's installationsfil härifrån: http://free.avg.com/download?prd=afe#tba2. Den installerades OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, uppdateringen till AVG 8.5 kraschade W7, och sedan alla försök till ominstallation. Löste det genom att tanka hem ccleaner och rensa alla fel i registret. Sedan gick det att installera AVG, men dialogrutorna blev utan grafik. Körde en avinstallation, och laddade sedan hem AVG's installationsfil härifrån: http://free.avg.com/download?prd=afe#tba2. Den installerades OK.

Gjorde nytt försök att installera AVG 8.5 efter installation av bygge 7068. Gick inte bra. Laddade hem AVG Remover som nämns i början av tråden och körde det. Försökte igen. Kraschade igen. Försökte hitta ccleaner men misslyckades där också. Kanske skall strunta i att göra något idag och satsa på iimorgon istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...