Gå till innehåll

OnLive


Gäst al6

Recommended Posts

Läste nyligen detta:

http://news.cnet.com/8301-10797_3-10202688-235.html

Har för mig att plun sa något om detta för några månader sedan, bra prognos där! Men vad tror ni om det? Är det en naiv kopia av Spotify som kommer glömmas bort då det blir för hackigt, eller kommer det fungera på allvar?

Man undrar ju hur det ska fungera att skicka färdigrenderade bilder till spelarna, utan att få allt för dålig bilduppdatering (FPS). Spotify har ju i praktiken ingen latency då man använder p2p samt kan buffra den strömmade datan, vilket inte går i ett spel som hela tiden beror på vad användaren ger för indata.

En rejäl komprimering av bilderna kan ju hjälpa men klarar klienten då av att packa upp dem i tid? Sen så lär ju priset bli högt eftersom det är mycket mer krävande saker som ska göras än tex en vanlig hemsideserver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det där ligger ganska långt i framtiden att det ska fungera i stor skala. Men jag tycker det vore fantastiskt med en sådan tjänst till en rimlig peng. Stoppa sedan in fri tillgång till all annan digital kultur i samma paket så rinner det nästan lite glädjetårar på min kind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...