Gå till innehåll

Min XP-burk syns inte i Windows 7


tompa99

Recommended Posts

Jag kan inte få mina uttelade mappar på min XP-maskin att synas i Windows 7 (7057 64 bit). Windows 7 mappen jag har utdelad syns på min XP-maskin.

Har testat med det här tipset men det hjälpte inte: När XP-burkar inte syns i Vista, Installera LLTD när den saknas i XP SP3

Någon som har en lösning, ja, jag har "Googlat" men nu har jag tröttnta på det och tänkte att någon här i Forumet råkat ut för samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det samma arbetsgrupp på datorerna? Standard är olika i xp och w7.

Dina säkerhetsprogram, är de ställda att tillåta trafiken mellan datorerna? Det enlaste du kan göra är att stänga av dina brandväggar för att se om det fungerar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det samma arbetsgrupp på datorerna? Standard är olika i xp och w7.

Dina säkerhetsprogram, är de ställda att tillåta trafiken mellan datorerna? Det enlaste du kan göra är att stänga av dina brandväggar för att se om det fungerar då.

Jag använder samma arbetsgrupp och jag har haft brandväggarna avstängda på både Win 7 och XP. Det skojiga är att XP-maskinen kan gå in på Win 7 datorns utdelade mappar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lösenord på dina konton ? Om inte så kan det vara orsaken.

Burken med XP har inget lösenord, Win 7 har lösenord.

Har nu även kopplat in en bärbar dator (Vista Home) till nätverket och den kommer jag åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Burken med XP har inget lösenord, Win 7 har lösenord.

Har nu även kopplat in en bärbar dator (Vista Home) till nätverket och den kommer jag åt.

Lägg på ett lösenord på XP burkens konto och prova. (Jag antar att du har lössenord på bärbara...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...