tompa99 Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Jag kan inte få mina uttelade mappar på min XP-maskin att synas i Windows 7 (7057 64 bit). Windows 7 mappen jag har utdelad syns på min XP-maskin. Har testat med det här tipset men det hjälpte inte: När XP-burkar inte syns i Vista, Installera LLTD när den saknas i XP SP3 Någon som har en lösning, ja, jag har "Googlat" men nu har jag tröttnta på det och tänkte att någon här i Forumet råkat ut för samma problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Är det samma arbetsgrupp på datorerna? Standard är olika i xp och w7. Dina säkerhetsprogram, är de ställda att tillåta trafiken mellan datorerna? Det enlaste du kan göra är att stänga av dina brandväggar för att se om det fungerar då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 Är det samma arbetsgrupp på datorerna? Standard är olika i xp och w7.Dina säkerhetsprogram, är de ställda att tillåta trafiken mellan datorerna? Det enlaste du kan göra är att stänga av dina brandväggar för att se om det fungerar då. Jag använder samma arbetsgrupp och jag har haft brandväggarna avstängda på både Win 7 och XP. Det skojiga är att XP-maskinen kan gå in på Win 7 datorns utdelade mappar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Kan du pinga från xp till w7 och från w7 till xp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Om du försöker gå in på \\DATORNAMN, ser du då mappen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 Kan du pinga från xp till w7 och från w7 till xp? När jag pingar från båda datorerna till varandra så ser det helt ok ut, 4 sent och 4 recieved 0 lost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Har du lösenord på dina konton ? Om inte så kan det vara orsaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 26, 2009 Author Share Posted March 26, 2009 Har du lösenord på dina konton ? Om inte så kan det vara orsaken. Burken med XP har inget lösenord, Win 7 har lösenord. Har nu även kopplat in en bärbar dator (Vista Home) till nätverket och den kommer jag åt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Burken med XP har inget lösenord, Win 7 har lösenord.Har nu även kopplat in en bärbar dator (Vista Home) till nätverket och den kommer jag åt. Lägg på ett lösenord på XP burkens konto och prova. (Jag antar att du har lössenord på bärbara...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 26, 2009 Author Share Posted March 26, 2009 Lägg på ett lösenord på XP burkens konto och prova. (Jag antar att du har lössenord på bärbara...) Har skapat ett nytt konto på XP-burken och lösenordsskyddat det, men det fungerar iallafall inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Holmberg (msft) Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Kanske det här är lösningen..? http://support.microsoft.com/kb/922120 (Sitter och korrläser hjälpen i svensk Windows 7 och snubblade över den länken...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted April 3, 2009 Author Share Posted April 3, 2009 Kanske det här är lösningen..?http://support.microsoft.com/kb/922120 (Sitter och korrläser hjälpen i svensk Windows 7 och snubblade över den länken...) Har testat med det också, se länken i första inlägget.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts