LarsGustav Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 För att lägga till nya drivrutiner för mitt grafikkort (Nvidia) gjorde jag följande: Avinstallerade Nvidia´s drivrutiner Starta dator i felsäkert läge Logga in som Administratör Körde ett program som tog bort alla grafikdrivrutiner Installerade nya drivrutiner Jag kan logga in som Administratör och LarsGustav. Jag tog bort drivrutinerna som Administratör. Min undran är: Försvinner drivrutinerna även då för kontot LarsGustav eller måste jag logga in där också och göra samma sak som i Administratör-kontot. Programmet som tog bort filerna installera jag under Administratör, det programmet finns inte när jag loggar in som LarsGustav därför undrar jag om filerna försvann även för båda kontona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 (edited) Alltså bara kör installationen direkt, bara kötta, kommer funka. Finns en anledning till att man gör en installerare; att slutanvändaren inte ska behöva bry sig mer än att trycka "Nästa". InstallShield som är installeraren som nvidia använder kostar lixom 50 tusen kronor per licens så den gör sitt arbete. Edited March 26, 2009 by Stenis Olämpligt innehåll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 För att lägga till nya drivrutiner för mitt grafikkort (Nvidia) gjorde jag följande:Avinstallerade Nvidia´s drivrutiner Starta dator i felsäkert läge Logga in som Administratör Körde ett program som tog bort alla grafikdrivrutiner Installerade nya drivrutiner Jag kan logga in som Administratör och LarsGustav. Jag tog bort drivrutinerna som Administratör. Min undran är: Försvinner drivrutinerna även då för kontot LarsGustav eller måste jag logga in där också och göra samma sak som i Administratör-kontot. Programmet som tog bort filerna installera jag under Administratör, det programmet finns inte när jag loggar in som LarsGustav därför undrar jag om filerna försvann även för båda kontona. Ja, drivrutin gäller för datorn och inte för en enstaka användare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsGustav Posted March 26, 2009 Author Share Posted March 26, 2009 Tack för svaren. Nej det hjälper inte att bara "kötta" på Trodde också det men för att få bort ett problem att Warcraft låste sig fick jag ta bort drivrutinerna i felsäkert läge och installer dom igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts