Gå till innehåll

Fönstret försvann!


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej,

När jag skulle ändra storlek på Windows Live Mail så kollade jag hur mycket man kunde dra ihop fönstret.

Mycket dumt, det gick att dra ihop det så att det blev så litet att det försvann, kände direkt att det var ovanligt korkat av mej:-)

Jag kan nu maximera fönstret så att det täcker hela skärmen via aktivitetsfältet och högerklicka på ikonen.

Men jag skulle vilja kunna forma det till en lagom storlek igen! Inte som nu, när man klickar på "dubbelfyrkanten" i högra hörnet försvinner programmet helt!

Det vore superschysst om nå'n kan hjälpa mej:-)

MVH

Sir Toby

Redigerad av Malou
Tråden flyttad till => Windows Live-program och tjänster:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du i fullskärmsläget högerklickar namnlisten och väljer återställ/restore?

Då är fönstret HELT borts igen, inte ens en liten pixel av det finna att hitta.

Jäklar va korkad jag va, det är så att man tänker, det här är dumt, det här kan aldrig bli eller ha nytta av, ända så måste man testaa som en tvångstanke:-)

All hjälp mottages tacksamt!

Sir Toby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är fönstret HELT borts igen, inte ens en liten pixel av det finna att hitta.

Jäklar va korkad jag va, det är så att man tänker, det här är dumt, det här kan aldrig bli eller ha nytta av, ända så måste man testaa som en tvångstanke:-)

All hjälp mottages tacksamt!

Sir Toby

Man undrar ju hur du bar dig åt... hur jag än drar och sliter i Live Mail-fönstret så blir det inte mindre än så här! Det måste ha hänt något utöver det vanliga hos dig!

minimail.png

Edit:

Lösningen skulle förstås kunna vara att du tar en backup på dina mail och konton, och sedan avinstallerar Live Mail, startar om datorn, och installerar om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju hur du bar dig åt... hur jag än drar och sliter i Live Mail-fönstret så blir det inte mindre än så här! Det måste ha hänt något utöver det vanliga hos dig!

minimail.png

Edit:

Lösningen skulle förstås kunna vara att du tar en backup på dina mail och konton, och sedan avinstallerar Live Mail, startar om datorn, och installerar om det!

Jag tog tag i underkanten på fönstret och drag det uppåt så att det vart långsmalare, fortsatte ända tills det försvann!

Installera om, jo, tanken har väl slagit mej, men nå'nstans borde det finnas typ "senaste förminskade storlek" och då borde det gå att ta bort det värdet, hoppas jag:-)

Sir Toby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade fullskärm då du förminskade fönstret... borde ramen ligga i toppen av skärmen.

Vad händer om du letar med markören i ovankanten, får du ingen chans att ändra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade fullskärm då du förminskade fönstret... borde ramen ligga i toppen av skärmen.

Vad händer om du letar med markören i ovankanten, får du ingen chans att ändra då?

Jag vill nog fortsätta och rekommendera ominstallation... något är fel med din installation! Jag har nu provat på flera installationer i olika maskiner och jag kommer inte ens i närheten av att kunna skjuta ihop fönstret tills ingenting kvarstår! Det SKALL helt enkelt inte gå på en frisk installation!

Ett annat test jag gjorde, var att jag tog ner ett fönster i det läge när ditt WLM fösvinner, alltså icke maximerat, sedan högerklickade jag på fliken i aktivitetsfältet och valde "Ändra storlek"! Pekaren blir då en "4-vägs pil", och när man trycker ner vänster musknapp och håller kvar så kan man använda den till att söka i "blindo" över skärmen... när den träffar en fönsterkant så fastnar den i fönstret och man kan dra ut det. Kanske du kan fånga fönstret om du "letar" i dom trakterna där det försvann, på detta viset! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill nog fortsätta och rekommendera ominstallation... något är fel med din installation! Jag har nu provat på flera installationer i olika maskiner och jag kommer inte ens i närheten av att kunna skjuta ihop fönstret tills ingenting kvarstår! Det SKALL helt enkelt inte gå på en frisk installation!

Ett annat test jag gjorde, var att jag tog ner ett fönster i det läge när ditt WLM fösvinner, alltså icke maximerat, sedan högerklickade jag på fliken i aktivitetsfältet och valde "Ändra storlek"! Pekaren blir då en "4-vägs pil", och när man trycker ner vänster musknapp och håller kvar så kan man använda den till att söka i "blindo" över skärmen... när den träffar en fönsterkant så fastnar den i fönstret och man kan dra ut det. Kanske du kan fånga fönstret om du "letar" i dom trakterna där det försvann, på detta viset! ;)

Jag har testat "ändra storlek" och den startar med fyrvägspil på det stället där antagligen fönstret är förminskat, MEN, man få inte tag i nå't!

Jag tror att det här har nå'nting med min upplösning på skärmen i kombination med mjukvara, jag har märkt att vissa program inte får rätt utseende, speciellt inte såna program som verkar uppbyggda kring en viss grafikplattform av nå't slag!

Min dator är en Dell XPS M1710 med 17" 1920x1200. Antagligen får jag väl installera om :-(

Toby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sänk till 800 x 600...

Då blir allt som är litet väääldigt stort :D

Jag har redan prövat det :D

...och att starta i felsäkert läge!

Men, när fönstret är i förmiskat läge så är det puts väck! Är det ingen som vet vart senaste fönsterstorleken lagras nå'nstans?

Toby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på den här platsen i registret...

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\MSNMessenger]

Jag använder inte messenger, men det här är den plats som messenger live spara sina inställningar.

Om den finns på din dator, exportera den för backup, sedan raderar du den.

Starta om messenger live och kolla om det hänt något.

Vv tala om om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops... missade lite där... det var ju inte messenger det var frågan om.

Men, gå till, Start -> Alla Program -> Windows Live. Högerklicka på Windows Live Mail -> Egenskaper och välj hur den ska öppnas, (Normal window, Maximized eller Minimized).

Hoppas att det funkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops... missade lite där... det var ju inte messenger det var frågan om.

Men, gå till, Start -> Alla Program -> Windows Live. Högerklicka på Windows Live Mail -> Egenskaper och välj hur den ska öppnas, (Normal window, Maximized eller Minimized).

Hoppas att det funkar...

Ähh, jag gav upp! Jag ska sätta i en större hårdisk om några veckor så jag strunter i det här och har den maximerad jämnt istället:-)

Tack för alla förslag ändå!

MVH

Sir Toby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...