Gå till innehåll

Vista-klient till SBS 2003-domän


skogsfrisk

Recommended Posts

Jag har en liten domän med en Windows Small Business Server 2003 som server och ett antal Windows XP-klienter anslutna. Nu vill jag ansluta en klient med Windows Vista. Det fungerar hyfsat bra, men varje gång jag loggar in på Vista datorn så kommer det upp en ruta (UAC), där jag måste skriva in lösenord och liknande. Så det verkar vara nån program som vill ha Administratörs-rättigheter som körs vid varje inloggning, den har rubriken "Windows Small Business Server 2003 with SP1".

Är det någon som vet hur jag får bort denna ruta? Finns det ingen bra anpassning till SBS 2003?

När jag loggar in som administratör så kommer den här rutan upp, det gäller samma program:

login.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till problemet är att SBS-LOGIN.BAT körs under inloggningen. Du bör installera den här patchen om du inte redan gjort det. Den löser problemet du upplever:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Testa att ta hem den och installera den på servern. Du kan även kommentera bort rader i skriptet genom att ange exempelvis "REM" i början på raden men om du låter setup.exe vara bortkommenterat kommer den exempelvis aldrig att kolla och installera program som du skickar ut via "Serverhantering".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Orsaken till problemet är att SBS-LOGIN.BAT körs under inloggningen. Du bör installera den här patchen om du inte redan gjort det. Den löser problemet du upplever:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Testa att ta hem den och installera den på servern. Du kan även kommentera bort rader i skriptet genom att ange exempelvis "REM" i början på raden men om du låter setup.exe vara bortkommenterat kommer den exempelvis aldrig att kolla och installera program som du skickar ut via "Serverhantering".

Tack! Det var den där patchen jag behövde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...