Gå till innehåll

Engelsk-Svenskt lexikon i sökfältet


e-son

Recommended Posts

Om man som jag, emellanåt vill kolla upp något engelskt ord via någon översättningstjänst på nätet, så har man säkert en favorit ibland alla dom som finns tillgängliga.... min favorit är norstedtsord.se ...! Nu fick jag en snilleblixt och insåg att det måste gå att lägga till den som ännu en sökleverantör/accelerator ibland dom andra jag har i Internet Explorer, och mycket riktigt.... det gick! :D

Använd adressen i kodsnutten nedan, för att lägga till norstedtsord.se i ditt sökfält! Vill du ha någon annan översättningstjänst så är det bara att lägga till den på samma sätt som alla andra sökleverantörer!

http://www.norstedtsord.se/oversattning/engelska/?s=TEST&l=ENGSVE

searchprovider.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Översätt finns också, även som Tillägg/Accelerator :

http://translate.google.com/translate_t?hl=sv#

Биатлон на ТВ в ближайшее время. :P

Supertips/Tack !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Översätt finns också, även som Tillägg/Accelerator :

Mjoo... som sagt, det finns massor av översättningstjänster, och då kanske det är bra att folk får välja själva, innan vi har gett google kontroll och ensamrätt på allt vad information heter! Mitt tips är att se som ett alternativ till "main stream", för dom som vill värna om mångfalden men kanske inte vet riktigt hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjoo... som sagt, det finns massor av översättningstjänster, och då kanske det är bra att folk får välja själva, innan vi har gett google kontroll och ensamrätt på allt vad information heter! Mitt tips är att se som ett alternativ till "main stream", för dom som vill värna om mångfalden men kanske inte vet riktigt hur!

Tack!!!! Verkar ganska förnuftigt. Och, den verkar funka. Inte bara med engelska,det finns fler språk.

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I t.ex Firefox och Opera så kan man lägga till "keywords" för vilket sökfält som helst. T.ex har jag lagt till bokstaven L för att söka i Lexin svensk-engelska lexikon. Därefter skriver jag t.ex l banan i adressraden för att få en översättning på ordet banan.

Kan man inte göra något liknande med Internet Explorer?

Jag använder aldrig det motsvarande lilla speciella sökfältet i Firefox där man kan lägga till olika sökmotorer därför att jag tycker det är omständigt att behöva ändra till rätt sökmotor varenda gång (om man så bara har 2 så står den såklart aldrig rätt). Önskar man kunde ta bort det helt så man fick ett längre adressfält istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I t.ex Firefox och Opera så kan man lägga till "keywords" för vilket sökfält som helst. T.ex har jag lagt till bokstaven L för att söka i Lexin svensk-engelska lexikon. Därefter skriver jag t.ex l banan i adressraden för att få en översättning på ordet banan.

Kan man inte göra något liknande med Internet Explorer?

Jag använder aldrig det motsvarande lilla speciella sökfältet i Firefox där man kan lägga till olika sökmotorer därför att jag tycker det är omständigt att behöva ändra till rätt sökmotor varenda gång (om man så bara har 2 så står den såklart aldrig rätt). Önskar man kunde ta bort det helt så man fick ett längre adressfält istället.

I IE 8 lägger alla sökleverantörerna sig som "acceleratorer" också, så du behöver inte skriva så ofta i sökfältet... man markerar bara det man vill söka på och klickar på rätt sökleverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...