Gå till innehåll

Spotify


JoWa

Recommended Posts

  • Svar 235
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

  • 2 månader senare...

Den här nya versionen med facebook blev utslängd snabbare än blixten från mitt system då min brandvägg (PC Tools Firewall Plus) signalerar för inträde varje gång jag besöker en ny sida på webben, oavsett vilken sida, varje sida kunde generera en hel drös med inträdesförfrågningar som jag var tvungen att acceptera för att sidan skulle visas upp på skärmen, antar att varje 'grej', typ reklambanners o annat, skulle ha ett varsitt godkännande. Den 'gamla' versionen duger finfint för min del så jag gråter inte över detta. Har ännu inte påpekat detta för Spotify, får se om jag orkar, känns inte så angeläget för tillfället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här nya versionen med facebook blev utslängd snabbare än blixten från mitt system då min brandvägg (PC Tools Firewall Plus) signalerar för inträde varje gång jag besöker en ny sida på webben, oavsett vilken sida, varje sida kunde generera en hel drös med inträdesförfrågningar som jag var tvungen att acceptera för att sidan skulle visas upp på skärmen, antar att varje 'grej', typ reklambanners o annat, skulle ha ett varsitt godkännande. Den 'gamla' versionen duger finfint för min del så jag gråter inte över detta. Har ännu inte påpekat detta för Spotify, får se om jag orkar, känns inte så angeläget för tillfället

Gör om, Gör rätt...du skulle gjort tvärtom, slängt ut brandväggen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej i näven :)

På tal om Spotify, finns det någon mer än mej som råkat ut för allting hänger upp sig?

Förut funkade allt perfekt då man lyssnade men nu är de som förgjort.

Begriper inte vad de kan va som låser både spelaren & IE8 stundtals emellanåt.

Verkar som de kraschar för har ännu inte sett att processorn är belastad.

Kan de va Spotify som försöker sabbotera för sina gratis lyssnare?

(Allting är uppdaterat till senaste & kör XP pro.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Opptokoppter: Har problemen uppstått med senaste versionen eller sedan längre tillbaka? Jag har aldrig märkt något sådant problem men jag har knappt hunnit använda senaste versionen ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

@Opptokoppter: Har problemen uppstått med senaste versionen eller sedan längre tillbaka? Jag har aldrig märkt något sådant problem men jag har knappt hunnit använda senaste versionen ännu.

Hej Nicklas, ja frågan är ju vad detta beror på.

Har precis installerat den versionen som Spotify distribuerar på deras egen sida.

Version 043383g278a6e51.

Hade en tidigare version innan men kommer nu inte ihåg vilken, men visst problemet uppstod även med den. Skulle gissa på även om mitt minne ibland är svagt att det började hända försämringar efter Microsoft släppte uppdateringarna gällande säkerhetshotet i Internet Explorer. Har sedan dess haft en otroligt långsam webläsare, speciellt då man öppnar nytt fönster, klickar sig in på ny sida eller öppnar ny flik.

Startar jag sedan också Spotify så blir de nära på ändå värre, men periodvis dock.

Värst har det varit under den senaste veckan. Iof kan naturligtvis Telia och min mobila internet uppkoppling ha ett finger med i spelet men tycker ändå de lutar åt något i Windows och webläsaren eller Spotify, för hastigheten & problemen avtar nästan helt då Spotify inte körs.

Eller om det nu inte har koppling med Comodo CIS vilket också har krånglat några ggr där vissa delar har blivit stoppade helt bara sådär och efter omstart så har de fungerat igen som vanligt.

Tack för ni ville ta er tid med detta :)

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte ha Spotify igång så länge (p.g.a. reklamen), men nu har det varit igång ett tag och det är helt stabilt.

Hej JoWa!

Tack för infon, skönt & höra allt verkar fungera.

Håller med :) reklamen kan va lite tröttande även om det går & leva med.

För min del tvingas jag låta bli & lyssna ibland då det med lätthet ganska snart äter upp hela min månadsbegränsning på 10GB & sedan blir man strypt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Opptokoppter,

Ett sätt att minska Spotifys bandbreddsanvändning är att i brandväggen inte tillåta Spotify att ta emot inkommande anslutningar. B)

Men JoWa :)

Vad händer då om man vill köra strömmande musik i programmet?

Då måste ju Spotify ta emot inkommande anslutning för & få de till & funka, eller hur?

Har inget Premium abonnemang så kan inte lyssna i offlineläge än sålänge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, utgående anslutning räcker. Inkommande används då andra Spotify-användare ansluter till din dator för att lyssna på det Spotify har laddat ned till din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, utgående anslutning räcker. Inkommande används då andra Spotify-användare ansluter till din dator för att lyssna på det Spotify har laddat ned till din dator.

Ok, men hur tankas musiken ner till programmet ifrån Spotify isåfall?

Sker detta via webläsaren?

Ska prova & testa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu stoppat all inkommande anslutning till Spotify.exe och tillåtit all utgående i CIS.

Ännu inte startat om datorn eller Spotify men tycks funka som du beskrev och låten jag kör just nu har inte råkat ut för 5-6 avbrott mitt i som tidigare. Håller tummarna :)

Tack för tippset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får en känsla av att du blandar samman utgående/inkommande anslutning med trafikens riktning. ;)

Utgående anslutning: dina dator ansluter till andra datorer (oftast servrar) för att ladda ned eller upp data.

Inkommande anslutning: andra datorer (t.ex. p2p-nätverk som Spotify, fildelning) ansluter till din dator.

Jag tillåter inga inkommande anslutningar (standardinställning i CIS/CFW 4).

Fint att det tycks fungera som önskat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses :lol: Men då får vi nog påstå att jag har varit grundlurad ganska länge.

Varför har ingen klargjort detta tidigare kan man ju fråga sig, helt otroligt.

Isåfall, gissa hur många som gör fel just nu därute som tror att allt är under kontroll.

Kanske börjar bli läge & skriva en tråd som informerar och varnar alla för & inte begå misstaget. Tacka för de, självklart trodde ju jag att trafikens riktning är densamma som In och Utgående i brandväggen. Där ser man, vad fel man hade :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...