Gå till innehåll

Spotify


JoWa

Recommended Posts

  • Svar 235
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Får en känsla av att du blandar samman utgående/inkommande anslutning med trafikens riktning. ;)

Utgående anslutning: dina dator ansluter till andra datorer (oftast servrar) för att ladda ned eller upp data.

Inkommande anslutning: andra datorer (t.ex. p2p-nätverk som Spotify, fildelning) ansluter till din dator.

Jag tillåter inga inkommande anslutningar (standardinställning i CIS/CFW 4).

Fint att det tycks fungera som önskat :)

Att inte tillåta inkommande anslutningar är inte en bra ide. Spotify bygger på fildelning. Att bara ta och inte dela med sig är snålt o egoistiskt!

Bättre att sluta använda Spotify i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte tillåta inkommande anslutningar är inte en bra ide. Spotify bygger på fildelning. Att bara ta och inte dela med sig är snålt o egoistiskt!

Bättre att sluta använda Spotify i så fall!

Jag som trott att Spotify bygger på abonnemang eller reklamfinansiering och att bandbredden man skänker dem bara är en bonus i några giriga chefers fickor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Och som vanligt vill Spotify inte säga vad som är nytt. De meddelar inte ens att det finns en ny version. :blink:

De utgår väl ifrån att användarna inte är intresserade av förädringar som bara går ut på att öka intäckter eller minska utgifter för Spotify. Den dagen det kommer en förändring som är till glädje för någon användare förtjänar det en hel förstasida med enorm sensationsrubrik på Aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har faktiskt inte heller den där irriterande share remsan längre, ingen aning när den försvann. :)

Förutom alla saknade funktioner så är det nog bara tre rena designfel som jag stör mig på med Spotify nu.

1. Krysset uppe till höger, samt när man högerklickar och tar close på taskbaren så minimeras programmet istället för att stängas som sig bör.

2. När man stänger programmet så försvinner inte ikonen nere vid klockan förrän man hovrar den med musen.

3. Jag får minst ett mail om dagen på olika språk när folk försöker återställa mitt lösenord. Ett enkelt formulärfält för epostadress på återställningssidan hade löst detta.

Allt har påpektas många gånger sedan urminnes tider men ingenting händer. Retar du också dig på något av detta så hjälp gärna till att påpeka det i deras fantastiska "support forum".

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remsan är borta här också. :D

Att X:et minimerar är OK, men borde kunna ändras i inställningarna. Alternativ kunde minimera-knappen minimera fönstret till meddelandefältet. Att högerklick, Stäng, och kommandot Alt + F4 minimerar istället för att stänga (som det står i beskrivningen) tycker jag dock är helt fel.

Att ikonen inte försvinner har jag sett i andra sammanhang, så jag undrar om det är program- eller Windows-relaterat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Spotify 0.4.10.100.g68e4c5b6

Upcoming changes to Spotify Free/Open

  • New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
  • As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
  • Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. Thats equivalent to around 200 tracks or 20 albums.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...