Gå till innehåll

Bildskärmsinställningar


grab

Recommended Posts

Hej!! Har köpt ny grafikkort Nvidia GeForce 9500 GT allt gick bra tills jag ska starta om data då ändras av sig Bildskärm till 640x480. Ner jag startar data då står så:The Catalyst Control Center is not suported by the driver versin of your enabled graphich adapter. Plase update your ATI graphics driver,or enable your ATI adapter using the Displays Manager. Vad ska man göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hämta hem nya drivrutiner http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

och avinstallera de gamle och installera nya

mvh

t

Har gjort som ni skrev och allt gick bra men ner jag högerklickar på Nvidia-inställningar för att ändra till skärmupplösning det går inte den står på 640x480 bildpunkter,alltså det går inte att ändra på ikoner.Allt e stort på skrivbordet och det verkar att allt e uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går heller inte via Kontrollpanelen, Bildskärm, fliken Inställningar?

I så fall…

Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera, och sedan Enhetshanteraren. Kolla om Bildskärmskort fungerar korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och enheten fungerar korrekt? Bekräftas (i Egenskaper för kortet) att rätt drivrutin är installerad?

Du kan testa att avinstallera alla nVidia-drivirutiner och program, avinstallera grafikkortet (via Enhetshanteraren), starta om datorn och installera rätt drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och enheten fungerar korrekt? Bekräftas (i Egenskaper för kortet) att rätt drivrutin är installerad?

Du kan testa att avinstallera alla nVidia-drivirutiner och program, avinstallera grafikkortet (via Enhetshanteraren), starta om datorn och installera rätt drivrutiner.

Det finns ett litet cabel Internal S/PDIF cable som jag fick med garfikkort ena sidan går att ståppa på två nål men vad stoppar man andra sidan kopplar man den oxå på gafikkort eller??? Den kanske skapar problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt GTA IV och mitt grafikkort klarade inte av spelet jag köpte ny grafikkort Nvidia GeForce 9500 Gt allt gick bra,nu lyckades jag uppdatera allt och börjat spela men ner jag ska lämna spelet då ändrar den bildstorleken bildskärm som går inte att ändra till högre upplösningen. Jag har gått även i nvidias kontrollpanel och fösökt ändra från 640x480 till 1280x720 men den ändrar sig tillbacka till 640x480. Vad är för fel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...