DAson Posted March 28, 2009 Posted March 28, 2009 Var det någon som gjorde det man skulle göra mellan klockan 20.30-21.30 släcka alla lampor? Jag gjorde det stängde av allt under 1 timme. Fyll på med vad ni gjorde under den timman. //DAson Quote
si3rra Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 satt här och slösurfade lite, passade på att tända alla lysrör jag har monterade på väggarna, solariet.. körde några tomma tvättmaskiner och spolade varmvatten! Slänge batterier i naturen med I ärlighetens namn så var det lika nedsläckt här som vanligt, lyste nog bara i köket för att grannarna ska veta att det bor nån här Quote
Nicklas Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Tror alla lampor var släckta utom en som var dimmad. Hade dock inte en tanke på Earth Hour, satt och väntade på Portugal-Sverige matchen. Quote
Silenz Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 släckte ned allt jag och det var ju riktigt mysigt. Tände några levande ljus istället Quote
CyphoX Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 kopplade in min dongel i laptopen och småsurfa och drack kaffe Quote
Venoms Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Kollade som vanligt på dumburken... en lördagskväll, mys dimmad belysning lite gott vin sovande barn... och fru... en perfekt lördagskväll alltså Quote
aok Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Jo jag brukar som vanligt på Lördagar göra gårdsplanen strömförande via två sladdar från trefas uttaget den ena kopplad till ett gammalt armeringsnät jag grävt ner i trädgårdslandet och den andra till en plåtbit nedkörd i marken en bit därifrån.. extremt hög ström konsumtion och jäkla fiffigt tycker jag. Kan tillägga att jag säkrat upp faserna i etapper och är nu tvungen att ha 30A!!!!!! i skåpet, blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på det... Quote
margrehte Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Jo jag brukar som vanligt på Lördagar göra gårdsplanen strömförande via två sladdar från trefas uttaget den ena kopplad till ett gammalt armeringsnät jag grävt ner i trädgårdslandet och den andra till en plåtbit nedkörd i marken en bit därifrån.. extremt hög ström konsumtion och jäkla fiffigt tycker jag.Kan tillägga att jag säkrat upp faserna i etapper och är nu tvungen att ha 30A!!!!!! i skåpet, blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på det... Gatybelysningen släcktes och då gick jag runt och släckte allt utom dator och tv`n, fy till grannen som inte släckte alls. Quote
kudden Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Lät naturligtvis det vara som det brukar.Myslampor och match kl.nio. Jag tycker att det var trams alltihopa.Bättre dom stängde alla flygplatser och släckte ner alla landningsbanor i ett vecka.Det hade varit nåt för moder jord. Quote
Nicklas Posted March 29, 2009 Posted March 29, 2009 Gatybelysningen släcktes Seriöst? Släckte de gatubelysningen helt plötsligt? Den finns till av en anledning, vore fint om det hänt en massa olyckor pga det. Quote
Recommended Posts