Gå till innehåll

Skriva ut via XP på skrivare som finns på Vista-dator


gwest

Recommended Posts

Jag har en stationär dator med windows vista home med skrivare direkt via usb. Har även en bärbar dator med windows xp home som används trådlöst. Jag vill kunna skria ut dokument från den bärbara datorn. Har försökt på alla sätt jag kommit på men inte lyckats.Det verkar som vista datorn hittar den bärbara med xp men inte tvärt om. Är det någon som vet om det går att få igång detta och i så fall hur. Tacksam för alla ideér.

MVH Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du behöver är Vista datorns Interna IP nummer.. skriv in den när du ska leta rätt på en ny Skrivare. tänk på att ta Network och inte Local.. du måste dela med dig av skrivaren i närverket.. sen måste vista datorn vara igång hela tiden om inte skrivaren är inkopplat direkt i nätvärket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du behöver är Vista datorns Interna IP nummer.. skriv in den när du ska leta rätt på en ny Skrivare. tänk på att ta Network och inte Local.. du måste dela med dig av skrivaren i närverket.. sen måste vista datorn vara igång hela tiden om inte skrivaren är inkopplat direkt i nätvärket..

Måste jag ha fast IP nummer eller går det med IP adress automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du är i en Router med Vista datorngå duin på vista söker efter Kör. du öppnar kör där skriver du in cmd efter det kommer en svart ruta upp där skriver du ipconfig

sen på Internal IP: (tror jag det är) så ska det stå siffrer. tl.x 192.168.0.34

det är din Vista dators Internal IP..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...