Gå till innehåll

Windows 7 7070


boxxen

Recommended Posts

Perfekt, men nu går jag lite OT:

Varför designar man inte taskbaren som i Vista där start-orben sticker ut från taskbaren? Skulle ju sett skitsnyggt ut att ha en stor stor rund startorb som då dessutom skiljer sig från de andra vanliga ikonerna i taskbaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt, men nu går jag lite OT:

Varför designar man inte taskbaren som i Vista där start-orben sticker ut från taskbaren? Skulle ju sett skitsnyggt ut att ha en stor stor rund startorb som då dessutom skiljer sig från de andra vanliga ikonerna i taskbaren.

"Use small icons"

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Use small icons"

/G

Du har rätt där, men jag är ute efter samma proportion mellan startknappen och taskbaren i "use small icons" som i normalläget. Förstår inte varför designen på taskbaren ändras om man kör "use small icons" dom borde bestämma sig för en design och sen köra på det. Skulle vilja ha en fet typ 64*64 pixlars ikon som sticker ut även i närmalläget. Nu ser det så kantigt ut, och eftersom startknappen sticker ut i "use small icons" har dom ju redan fixat kod för detta. Bara att förstora startknappen i normalläget.

Någon som håller med om designmissen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, vet inte. Håller visserligen med om att startknappen är snyggare med små ikoner men hade den stuckit ut lika mycket med stora ikoner så hade den nog varit så stor att det såg löjligt ut. Jag stör mig mer på att datum inte syns vid klockan när man kör med små ikoner, annars hade jag nog gjort det. Skulle vilja se veckonummer där också, känner mig så handikappad för att alla snackar veckonummer och det är något jag aldrig haft koll på. Tur www.veckonummer.se finns. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen? Det verkar som ni blivit trötta på Windows 7´s utseende redan?

Tid för moddning av Windows 7 kommer nog så småningom... ^_^ Själv avgudar jag det lättsamma utseendet. Allt känns mer logiskt och naturligt... t o m frugan gillar det och hon brukar gnälla en del när jag moddar mina system.

Med Windows 7 känns det som jag inte kommer att ändra mycket...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...