Jump to content

Build 7068, när jag för pekaren på show desktop, fungerar inte.

Orvaldo

Recommended Posts

När jag markerar show desktop (bilden) så visas inte endast konturer av fönstrena som det brukar göra. Detta hände efter att jag satte datorn i viloläge. Har startat om en gång, fungerar fortfarande inte. Någon som vet vad som är fel? Detta gäller även när jag markerar i aktivitetsfältet..

DShGeYvMJ.png

Har all aero på, även testat att byta tema, ingen skillnad.

Högerklicka och välj peek at desktop, annars om du redan har detta så är det en (design)bugg som gör att man måste hålla musen exakt stilla för att den ska peeka.

Jag har haft min 7068'a i Hibernate och denna funktion fungerar fortfarande.

Den är inte direkt mus-känslig.. men om man inte håller pilen stilla så visas bara pop-up texten "Show Desktop" där.

De andra minimerade pop-upp fönstren på Toolbaren fungerar väl fortfarande för dig eller ?

Man har väl alltid varit tvungen att hålla musen helt stilla? Är det en bugg?

Det är en (design)bugg enligt mig. Samma sak är det för thumbnails i taskbaren; man måste hålla muspekaren exakt stilla hela tiden vilket är galet fel. Även tooltipen har olika tid; startknappens tooltip är mycket snabbare än taskbarens tooltip, alltså det är uppenbarliga buggar i hela taskbaren och runt om i hela systemet.