Orvaldo Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 När jag markerar show desktop (bilden) så visas inte endast konturer av fönstrena som det brukar göra. Detta hände efter att jag satte datorn i viloläge. Har startat om en gång, fungerar fortfarande inte. Någon som vet vad som är fel? Detta gäller även när jag markerar i aktivitetsfältet.. Har all aero på, även testat att byta tema, ingen skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Högerklicka och välj peek at desktop, annars om du redan har detta så är det en (design)bugg som gör att man måste hålla musen exakt stilla för att den ska peeka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted March 30, 2009 Author Share Posted March 30, 2009 Nej, den peekar inte alls. Händer inget när jag har musen på alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Typhos Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Nej, den peekar inte alls. Händer inget när jag har musen på alls. har det fungerat i tidigare byggen för dig ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted March 30, 2009 Author Share Posted March 30, 2009 Jepp, har även fungerat i detta bygge. Efter att datorn vaknat från hibernate så fungerar det inte längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 en (design)bugg som gör att man måste hålla musen exakt stilla för att den ska peeka. Man har väl alltid varit tvungen att hålla musen helt stilla? Är det en bugg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Jag har haft min 7068'a i Hibernate och denna funktion fungerar fortfarande. Den är inte direkt mus-känslig.. men om man inte håller pilen stilla så visas bara pop-up texten "Show Desktop" där. De andra minimerade pop-upp fönstren på Toolbaren fungerar väl fortfarande för dig eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Man har väl alltid varit tvungen att hålla musen helt stilla? Är det en bugg? Det är en (design)bugg enligt mig. Samma sak är det för thumbnails i taskbaren; man måste hålla muspekaren exakt stilla hela tiden vilket är galet fel. Även tooltipen har olika tid; startknappens tooltip är mycket snabbare än taskbarens tooltip, alltså det är uppenbarliga buggar i hela taskbaren och runt om i hela systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
munketh Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Om man ändå måste hålla still förstår jag inte vitsen med det då kan man lika gärna klicka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Om man ändå måste hålla still förstår jag inte vitsen med det då kan man lika gärna klicka. Öh nä, det kan man inte lika gärna, det ger en helt annan effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 1, 2009 Author Share Posted April 1, 2009 Längtar tills nästa build, ;/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts