kk67 Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 För någon månad sen fick jag problem med usb-portarna på min stationära dator. Hittade då ett tips att ta bort allt med usb från enhetshanteraren. Jag gjorde så och efter omboot var allt OK igen. Men det dröjde bara någon vecka så var det samma problem igen så jag gjorde samma sak. Det fungerade att göra så några gånger till men nu får jag det inte att fungera längre. Men när jag startar i fesäkert läge så fungerar usb-portarna. Så det kan ju inte vara något fysiskt fel i alla fall. Någon som har något tips ? /KK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 ev testa och se om det blir någon skillnad (ett inlägg från detta forum) Om det är USBenheter kan du prova med att stäng av datorn -> dra ur kontakten från vägguttaget -> tryck på datorns startknapp -> Stoppa i sladden igen och starta upp datorn -> kontrollera om du ser dina enheter. Det du gjorde nyss var att tömma allt lagrat minne i elektoniken även stängde du alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen. mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kk67 Posted March 30, 2009 Author Share Posted March 30, 2009 Det blev tyvärr ingen skillnad. Vad kan det bero på att det fungerar i felsäkert läge ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kk67 Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Ingen som har något tips på detta problem ? Jag satte i en usbpinne som lyser och den lyste hela tiden vid uppstart tills xp-ikonen hade synts ett tag. Då slocknade den. Något som blir fel när xp laddas verkar det som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 kan vara nån drivrutin eller ett virus eller nåt som drar igång.. kolla i msconfig och se om nåt nytt startas när windows startas. en kompis till mig hadde en sak som startades när han startade XP normalt så funkande inte hans usb men i felsäkert läge gjorde den inte det. kom ihåg att i felsäkert läge startas bara som nödvändigaste sakerna så som drivrutiner till bildskärmed etc. asså inget i Autostarten startas asså.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bejo1330 Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 För någon månad sen fick jag problem med usb-portarna på min stationära dator. Hittade då ett tips att ta bort allt med usb från enhetshanteraren. Jag gjorde så och efter omboot var allt OK igen. Men det dröjde bara någon vecka så var det samma problem igen så jag gjorde samma sak. Det fungerade att göra så några gånger till men nu får jag det inte att fungera längre. Men när jag startar i fesäkert läge så fungerar usb-portarna. Så det kan ju inte vara något fysiskt fel i alla fall. Någon som har något tips ? /KK Hoppas Du fick rätt på Ditt USB problem. Jag har haft samma problem efter installationen av SP2 i XP prof. I enhetshanteraren markerade jag "Allmänt USB-nav" och körde sen uppdatera (var ej uppkopplad på internet) problemet försvann. //bejo1330 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Prova med att uppdatera dina chipset drivrutiner. Om du har t.ex Intel, gå till Intel, leta reda på ditt chipset och ladda ner drivrutinen för installation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts