Gå till innehåll

Avbruten recovery startar inte igen....


esn123

Recommended Posts

Hej! samma dator som i mitt förra ämne. När jag skulle köra recover skivan tog strömmen i batteriet slut..

nu hitttar den inte partitionen om jag försöker med endast första partitionen. kör jag för 2 partitioner så hittar den inte ledigt utrymme.

Är det bara att formatera rubbet och lägga in nytt program från grunden? kan jag då köra med recovery skivan igen?

evasion? ja det kanske är så det är... har undrat länge.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! samma dator som i mitt förra ämne. När jag skulle köra recover skivan tog strömmen i batteriet slut..

nu hitttar den inte partitionen om jag försöker med endast första partitionen. kör jag för 2 partitioner så hittar den inte ledigt utrymme.

Är det bara att formatera rubbet och lägga in nytt program från grunden? kan jag då köra med recovery skivan igen?

evasion? ja det kanske är så det är... har undrat länge.....

Vet inte riktigt.. förstår inte helt och hållet vad som hänt, och evasionerar du så behöver hjälp :D

Vad har du gjort? försökt göra en recovery men strömen tog slut så det avbröts.. och nu när du startar så bootar den inte eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt.. förstår inte helt och hållet vad som hänt, och evasionerar du så behöver hjälp :D

Vad har du gjort? försökt göra en recovery men strömen tog slut så det avbröts.. och nu när du startar så bootar den inte eller?

ok ska förklara lite nogrannere nu när jag fått sova lite..

Jag kommwer till förloppsindikatorn men får direkt meddelande error#1822 "no partition selected" om jag kör för 1:a partition. Har ingen chans att ange detta.

Kör jag för 2 partitioner kommar jag 10% in på förloppsindikatorn och får error#1826 "Free space not found"

samma sak (error#1826) om jag försöker köra för hela HDD.

Hade kommit 30% in ca när strömmen tog slut...

ÄR HDD helt slut tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ska förklara lite nogrannere nu när jag fått sova lite..

Jag kommwer till förloppsindikatorn men får direkt meddelande error#1822 "no partition selected" om jag kör för 1:a partition. Har ingen chans att ange detta.

Kör jag för 2 partitioner kommar jag 10% in på förloppsindikatorn och får error#1826 "Free space not found"

samma sak (error#1826) om jag försöker köra för hela HDD.

Hade kommit 30% in ca när strömmen tog slut...

ÄR HDD helt slut tro?

nej det är den inte . har kört tillverkarens testprogram och den ger inte antydan till att något skulle vara fel på disken...

ominstallation då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat recoveryskivorna tidigare?

Det kan inte vara så att du haft en dold partition med återställningsinformation som du tagit bort?

Nej har inte provat skivorna tidigare men har nu upptäckt att linux puppy inte hittar c:(i: e mount 2) partitionen däremot a: och d:

allt däremot åtkommligt i dos läge.

kommer ni inte med något bra förslag snart kör jag in min gammla win98 se.. kan man gå från win98 till vista? eller till 7 ?

vad tror ni? ska forska lite själv också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej har inte provat skivorna tidigare men har nu upptäckt att linux puppy inte hittar c:(i: e mount 2) partitionen däremot a: och d:

allt däremot åtkommligt i dos läge.

kommer ni inte med något bra förslag snart kör jag in min gammla win98 se.. kan man gå från win98 till vista? eller till 7 ?

vad tror ni? ska forska lite själv också..

Jag känner bestämt att det är evationelt beteende inblandat :P näe sorry jag har ingen aning vad som hänt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner bestämt att det är evationelt beteende inblandat :P näe sorry jag har ingen aning vad som hänt..

Nej vete gudarna mer än att det nog har skitit sig med allt som ligger på hdd.

så ... datorn är 5 år... kanske dax att sälla den till torvalds rebell liga... oops nu svor jag visst LR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vete gudarna mer än att det nog har skitit sig med allt som ligger på hdd.

så ... datorn är 5 år... kanske dax att sälla den till torvalds rebell liga... oops nu svor jag visst LR?

Ominstallation är ju alltid ett alternativ annars... till att skrota datorn alltså! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta på cd'n till windows recovery / återställningspartionen, skriv: FIXMBR (enter), hittar den nu?

Hann lägga in xubuntu istället men är inte säker på att det är det jag vill hållapå med. har kvar recovery partitionen för xp. kan jag formatra en fat 32 partition och komma tillbaka med XP reciveryskivan?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en komplett avbild/återställningscd (oem) etc från datortillverkaren bör det inte bli några problem.

Typ dold återställningspartion på hårddisken eller en återställningscd från företaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...