Gå till innehåll

Windows 7 (bygge 7068) vägrar produktnyckel


Sunshine

Recommended Posts

God morgon!

Har installerat 32-bitars W7 (build 7068) och vid inskrivning av produktnyckeln, så tas det ej emot, testat 5 olika. Vad beror detta på?

Hade tidigare 64-bitars, men då fick jag ju inte igång modemet, detta var skrivet bara för 32-bitar.

Kan det tänkas att, de produktnycklarna jag fått från MS, inte är för 7068?

EDIT: Prod-nycklarna är för 32-bitars!!!!

Tackar på förhand!

Mvh/sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det tänkas att, de produktnycklarna jag fått från MS, inte är för 7068?

Mvh/sunshine

Det är ju sagt att de gamla nycklarna skall fungera. Får se hur det ser ut med min installation när jag kommer hem - drog igång den innan jag stack till jobbet. Jag föreslår att du googlar på produktnycklar och Windows 7 och/eller går till Windows 7 Center för att kolla upp det där med nycklarna. TROLIGEN är det så att nycklarna är anpassade till 64- ELLER 32-bitars och att du försöker lägga in fel produktnyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju sagt att de gamla nycklarna skall fungera.

Kan det tänkas att, de produktnycklarna jag fått från MS, inte är för 7068?

De produktnycklar Microsoft publicerat publikt är för version 7000.

Kan inte tänka mig att de sagt att dessa även ska gälla för illegala versioner av olika byggen, som de inte själva publicerat.

Eller har du fått egna direkt från Microsoft? I så fall är det bara och ringa och säga att de inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De produktnycklar Microsoft publicerat publikt är för version 7000.

Kan inte tänka mig att de sagt att dessa även ska gälla för illegala versioner av olika byggen, som de inte själva publicerat.

Jag har använt samma nyckel i 7000, 7022, 7048 och 7057, jag hämtade den själv från Microsofts sida. Vad jag läst så finns det endast en handfull nycklar, men det kanske är en handfull för 64bit och en annan för 32bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att nycklarna enbart fungerar med Ultimate-versionen, ivarje fall verkar det så.

/G

Ehh... man kan väl inte installera någon annan version än Ultimate? Har jag varit så blind när jag installerat Windows 7?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh... man kan väl inte installera någon annan version än Ultimate? Har jag varit så blind när jag installerat Windows 7?

Mange

Jag kunde välja bland alla versioner när jag installerade 7068.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för detta igår... Det kom mycket snabbt upp en skylt som sa att licensnyckeln var felaktig.

I mitt fall berodde det på ett helt annat och värre fel. Jag kunde inte köra något program som krävde

ökade Admin-rättigheter. (Kör som Administratör).

Felet berodde på ett osupporterat program i uppstarten (Registry - Run).

Hittade felet med msconfig i "Felsäkert Läge". Därefter fungerar de gamla (Beta-version) nycklarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installera ultimate utan nyckel och knappa in och aktivera win 7 senare istället

God kväll!

I morse innan jag åkte till jobbet, så flög *** i mig. Lade in på nytt, Ultimate och regnyck!!! Visst inga problem, nu ej heller med ICE-NET modemet i 32-bitars.

1 får tacka alla för svaren som inkommit, nu skall jag bara hårdtesta denna W7:a och komma underfund hur denna funkar.

Ha en riktigt trevlig kväll/natt och en lurardag....

EDIT: Nu går det undan med IE8:an på installad W7:a..... :rolleyes: Vistan kan slänga sig i väggen, PANG! Bara på en timma så har jag fått en helt klar uppfattning, är det datorn? eller W7:n som gör att det går så enormt fort?

mvh// SUNSHINE :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...