__087 Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Hej, jag ska idag hjälpa en polare att installera xp pro på hans köpta vista dator. Är det bara: 1. e:\boot\bootsect.exe /nt52 ALL /force 2. formatera 3. boota och installera xp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Steg 1 och steg 2 kan du göra inifrån XP-installationen, men principen är rätt. /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 Steg 1 och steg 2 kan du göra inifrån XP-installationen, men principen är rätt./G aa ok så jag bootar bara med xp skivan och väljer återställningskonsollen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 nej, du ska välja att installera och sedan ta bort bef. partition. /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 nej, du ska välja att installera och sedan ta bort bef. partition./G ok men kan den boota från xp skivan om systemet är uppgraderat till nt60? har för mig att de inte ska fungera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Prova. Vad har du att förlora? /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 Prova. Vad har du att förlora?/G hehe aa precis, om det inte skulle fungera återkommer jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Det är rätt som du skrev först... fast du måste boota på vista-dvd'n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts