Gå till innehåll

Problem med trådlöst nätverk i Vista & Windows 7


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag försöker ha trådlöst internet i min burk men det är omöjligt för den tappar uppkopplingen hela tiden. Har ett DWA-510 & det skall vara kompatibelt med vista men det är det inte om det tappar uppkopplingen hela tiden enligt min mening.

Redigerad av Malou
Tråden flyttad till => Nätverk, internet och bredband: Samt rubriken förtydligad:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har de senaste drivrutinerna?

Har du flyttat runt på burken för att se om det förändras? Ansluter du till din router på andra sätt med andra datorer? Det kan vara så att din router behöver ny firmware...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har de senaste drivrutinerna?

Har du flyttat runt på burken för att se om det förändras? Ansluter du till din router på andra sätt med andra datorer? Det kan vara så att din router behöver ny firmware...

Mange

Det är likadant överallt och det är fritt utrymme mellan modemet och datorn.

Firmware har jag dåliga erfarenheter från ... skulle installera firmware till en extern dvd brännare och den dog som en lus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgradering av firmware kan vara nödvändigt och om man föjer instruktionerna så ska det inte vara några problem. Men först bör du isolera problemet. Har du problem med flera datorer så kan vi ju konstatera att det troligtvis är routern, fungerar det på en dator men inte på en annan så är det ju OS:et eller drivrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se också till att ha en dator direkt ansluten via kabel till routern. När du uppgraderar firmware i en router är det en dålig idé att uppgradera trådlöst... när routern startar om under uppgraderingen så kommer den tappa anslutningen till datorerna och kör du då trådlöst så kan det inte slutföras. Slutar ofta illa...

I de flesta routrar finns en funktion där du kan bläddra direkt till den plats där du har sparat den nya firmwaren och låta routern sen göra jobbet...

Samtidigt får du en chans att kolla om routern funkar ok med kabel. Det brukar också ge en och annan ledtråd ifall routern börjar ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgradering av firmware kan vara nödvändigt och om man föjer instruktionerna så ska det inte vara några problem. Men först bör du isolera problemet. Har du problem med flera datorer så kan vi ju konstatera att det troligtvis är routern, fungerar det på en dator men inte på en annan så är det ju OS:et eller drivrutinerna.

Har en laptop men samma problem att det kommer upp en ballong nere i höger hörnet där det står att uppkopplingen borta men internet funkar iallafall.

med kabel inga problem tack ock lov.

Verkar som om det skall till en firmaware uppdatering av modemet med kabeln i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de flesta routrar finns en funktion där du kan bläddra direkt till den plats där du har sparat den nya firmwaren och låta routern sen göra jobbet...

Samtidigt får du en chans att kolla om routern funkar ok med kabel. Det brukar också ge en och annan ledtråd ifall routern börjar ge upp.

Hur kommer man dit, är inte så haj på detta med att finna routern... Finns det någon bra guide till detta

Skall kolla vilket modem jag har och ladda ner drivers till den i morgon

Tack för hjälpen så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...