Gå till innehåll

Sista dagen för demokratin!


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX
oxå sant skulle jag tro.. men sen jag menar vem använder igentligen facebook på riktigt?? och jag menar på riktigt nu.. det är bara en site med foton på en själv och folk man vill ska vara ens vänner för att andra som kanske är ens vänner ska se hur cool man är som har så många vänner eller är det bara jag som är dum nu? det jag menar vem bryr sig om foton på sinna vänner och vem som äger dom? dom är ju på en site på nätet..

Det spelar inte mycket roll vem som äger vad, eller vad man gör. Det som spelar roll är att man blir ständigt övervakad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Du kan kallt räkna med att alla mediabolag kommer att få rejält mycket makt i och med en sån här lag. Inte speciellt bra.

Citerar från ett annat forum.

Skrämmande.

Jo jo jag är helt med på poängen inget snack om saken, men det va inte det jag motsatte mig heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Sanningar och jag är varken påläst "vet vad det handlar om" igentligen men jag är inte heller för det av självklara orsaker.

Precis, ett kontrollsamhälle är inget vi bör ta emot utan protester.

Men det är däråt vi går, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med.. allt handlar om makt.. staten tappade mer och mer makt tack vare fildelare men det är inte allt.. folk började prata mer och mer om det på gatorna.. det vill dom inte ha.. och sen har jag hört att ungdommar kan söka om nåt så att IPRED inte gäller för dom.. HALLÅ?! dom fildelar ju mest! det är som att "Fildelning är fel! Men ni får fildela iallafall"..

detta kommer gå åt skogen för oss alla.. om man har en brönd CD i bilen kommer väll polisen fråga "vad är det på den Brända CD skivan? Musik jaha! det blir 4000 KR i böter!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jo jo jag är helt med på poängen inget snack om saken, men det va inte det jag motsatte mig heller

Nej, jag förstod det. :)

Det farligaste som kan hända är att man "smyger" sig in i ett kontrollsamhälle. Man ändrar lite då och då för att folk skall vänja sig, till sist protesterar ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
håller med.. allt handlar om makt.. staten tappade mer och mer makt tack vare fildelare men det är inte allt.. folk började prata mer och mer om det på gatorna.. det vill dom inte ha.. och sen har jag hört att ungdommar kan söka om nåt så att IPRED inte gäller för dom.. HALLÅ?! dom fildelar ju mest! det är som att "Fildelning är fel! Men ni får fildela iallafall"..

detta kommer gå åt skogen för oss alla.. om man har en brönd CD i bilen kommer väll polisen fråga "vad är det på den Brända CD skivan? Musik jaha! det blir 4000 KR i böter!"

Snarare 100.000 om ens det räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med.. allt handlar om makt.. staten tappade mer och mer makt tack vare fildelare men det är inte allt.. folk började prata mer och mer om det på gatorna.. det vill dom inte ha.. och sen har jag hört att ungdommar kan söka om nåt så att IPRED inte gäller för dom.. HALLÅ?! dom fildelar ju mest! det är som att "Fildelning är fel! Men ni får fildela iallafall"..

detta kommer gå åt skogen för oss alla.. om man har en brönd CD i bilen kommer väll polisen fråga "vad är det på den Brända CD skivan? Musik jaha! det blir 4000 KR i böter!"

Ja förmodligen är det så det kommer att bli.. från och med imorgon är livet slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ja förmodligen är det så det kommer att bli.. från och med imorgon är livet slut.

Nej, men demokratin........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Då får man börja ta av pensionen, näe just det det är ju oxå en sånn grej som vi blivit luarde på.. jag har ingen aning vart mina pengar är

Precis, det är inte mycket vi har koll på i det här samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Tack till alla som postade på tråden.

Några bryr sig i alla fall, kul att se. :)

Nu loggar jag ut för ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till alla som postade på tråden.

Några bryr sig i alla fall, kul att se. :)

Nu loggar jag ut för ikväll.

ok. den nya lagen träder i kraft och kanske ett virus imorgon... livet är slut!!!!

Haha precis allt kommer bara bli mörkare nu så jag släcker nu själv ner innan jag berövas valet :P hör i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet faktiskt inte vart jag ska klaga nu heller för dom gånger jag försökt har jag ändå fått inse att det är inte vägen att gå i detta landet.. iaf inte med de saker jag försökt klaga på typ sjukvård andra landstingsinrättningar osv

Håller helt med och även om man vet vart man ska klaga så är det sällan någon där lyssnar. Det bästa sättet att visa sitt missnöje är då att försöka byta ut de som inte lyssnar mot några man tror gör det, det sänder ett väldigt klart budskap som alla makthavare tar på allvar. Nästa chans är om ca 2 månader i EU-parlamentsvalet den 7 juni. Om du är osäker på vilka som värnar mest om din integritet så kan du PM'a mig för tips då man inte får propagera för partier i forumet.

Det farligaste som kan hända är att man "smyger" sig in i ett kontrollsamhälle. Man ändrar lite då och då för att folk skall vänja sig, till sist protesterar ingen.

Det tycker jag var ett bra sätt att avsluta denna tråden, för idag i alla fall. :) God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jaha, nu har IPRED trätt i kraft...

Diktaturen menar du? :)

Märkligt, folk ägnar sig åt Aprilskämt när vi precis blivit en diktatur. Undrar om man skämtar om 2 år också.......

Märkligt att man inte reagerar mer på en privatpolis lag. Som snart följs av en STASI lag. Ingen av dem det minsta demokratisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Typiskt svenskar...........

- Har du hört, regeringen kommer med en ny lag som säger att vi måste bära hockeymålvaks-skydd och gruvhjälm med pannlampa när vi går och handlar.

- Jaså? Vi får väl försöka att vänja oss vid detta. Var köper man hockeymålvaks-skydd?

- I sportaffären tror jag, men gruvhjälmar blir svårare förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt svenskar...........

- Har du hört, regeringen kommer med en ny lag som säger att vi måste bära hockeymålvaks-skydd och gruvhjälm med pannlampa när vi går och handlar.

- Jaså? Vi får väl försöka att vänja oss vid detta. Var köper man hockeymålvaks-skydd?

- I sportaffären tror jag, men gruvhjälmar blir svårare förstås.

Det va väll inte heller helt rättvis jämförelse eller, du behöver ju inte direkt köpa dig någon ny utrustning för att följa någon lag nu eller vad är det jag missat?

Jag lovar att runt kl 15-16 idag så har de flesta glömt att de är "övervakade" eller vad de nu vill att detta ska innebära på riktigt för dem för det är precis som man glömt att för de flesta som bor på landet får alla sina telesamtal registreras och lagras i din närmaste växelstation dit en jour arbetande stackars tekniker får åka en gång var tredje månad för att förnya lagringsmediat.. detta skiter ju de flesta i och har gjort de senaste 30 åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar att runt kl 15-16 idag så har de flesta glömt att de är "övervakade" eller vad de nu vill att detta ska innebära på riktigt för dem för det är precis som man glömt att för de flesta som bor på landet får alla sina telesamtal registreras och lagras i din närmaste växelstation dit en jour arbetande stackars tekniker får åka en gång var tredje månad för att förnya lagringsmediat.. detta skiter ju de flesta i och har gjort de senaste 30 åren.

Det är som sagt skillnad på att inte bry sig mot att inte känna till det, eller att inte veta hur eller orka göra något åt saken.

Jag har inget emot att mina telefonidata lagras av Telia i syfte att kunna fakturera mig korrekt och ge mig mervärdet av en specificerad faktura, om jag känner mig trygg med att det är allt den används till. Det är en stor skillnad mot att en insynsskyddad övervakningsmyndighet systematiskt lagrar så mycket de bara kan om mig utan anledning. Jag vet inte vad som sparas (men kan utgå från att det är allt), hur det sparas, var det sparas, vem som har tillgång till det eller vad det används till och det vet nästan ingen annan heller eftersom det är "hemligt". Dessutom är de som hanterar datan skyldiga att på begäran lämna ut den till vissa andra länder pga samarbetsavtal och vem vet vad som händer med datan där under deras lagar och rutiner?

Jag tror de flesta som accepterar liknande integritetskränkningar helt enkelt inte är medvetna om dem eller vilka konsekvenser de kan få i värsta fall. De förstår inte hur den digitala tekniken fungerar, hur lätt det är att samla in data, hur lätt det är att behandla den, hur lätt det är att missbruka den om man vill.

Det skulle vara väldigt intressant att se responsen på ett lagförslag som innebär att alla vanliga brev och paket ska öppnas och kontrolleras av Posten. Det är nog mer greppbart för många, framförallt de lite äldre, de skulle lätt kunna associera till historiska händelser och förstå hur det kan missbrukas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
"Elake Karsten" tycker att det tänket vittnar om okunnighet:

"Storebror ser dig! Är någon förvånad, snarare tvärtom en naturlig utbyggnad av polisstaten och övervakningssamhället. "Jag har inget att dölja så mig spelar det ingen roll" säger den aningslöse och okunnige svensken och ser inte faran i det hela. Det börjar alltid i liten skala och byggs sedan på. De små stegens tyranni".

http://www.metro.se/se/article/2008/06/04/...47-62/index.xml

Ensam fildelare jagas redan av fem förlag

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ipred/article4794046.ab

Håhåjaja, så var häxjakten igång.

Skall han inte betala 200.000-300.000 Kr för ljudboken också?

Rena nazistfasonerna.

Privatpolisen in action...........

Smått märkligt att inte jag också får skaffa privatpolis. :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett ganska logiskt mail, om det nu beror på IPRED eller inte, det vet jag ej dock:

Käre kund.

Vi måste tyvärr meddela dig att Nokia Music stänger den 30:e april 2009. I dagsläget finns det heller inga planer på att ersätta med en annan service.

Affären och servicen du använder nu är tillhandahållen av Nokia. Nokia kommer att kontakta dig snart och steg för steg förklara hur du ska göra med ditt nuvarande musikbibliotek och hur existerande kredit kan lösas ut.

Har du nyligen laddat ned låtar rekommenderar vi att du med hjälp av Windows Media Player kopierar dem till en CD skiva. För mer instruktioner gå till hjälp sektionen på Music Store genom att klicka här. Det skyddar din musiksamling för framtida lyssning. Det är viktigt att du kommer ihåg ditt användarnamn och lösenord för ditt konto, eftersom du behöver den informationen till Nokia för att återlicensiera behörigheter efter att MSN Music har stängt.

Vi ber om ursäkt för olägenheten och ber dig att kontakta oss om några frågor angående MSN Music affären dyker upp. Kontakta Nokias kundsupport lands e-mail här:borttaget

Med Vänliga Hälsningar

MSN Music download team

I mina öron låter det som en effekt av IPRED-lagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...