Gå till innehåll

Har problem med att F-Secure låser sig. Misstänker otyg i systemet.


Recommended Posts

Malou nu fungerar inte mitt internet längre det går inte att få liv i nätverksgrejen så efter din sista procedur.

hur fixar du igång den åt mig?

Eller törs jag lita nå mer?

Jag har f-secure ja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst Malou

Hej Cacke!

Malou nu fungerar inte mitt internet längre det går inte att få liv i nätverksgrejen så efter din sista procedur.

hur fixar du igång den åt mig?

Eller törs jag lita nå mer?

Hmmm Mycket märkligt. Har du följt/läst noga om hur du skulle göra?

Prova med att reparera din anslutning.

Gå till => Kontrollpanelen => Nätverksanslutningar => högerklicka på din Internetanslutning => välj Reparera

Och/Eller

Starta om datorn.

Återkom och berätta

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Cacke!

Ok prova då med att backa systemet till en tidigare återställningspunkt. Exempelvis igår/förrgår.

Eller kan det vara F-Secure som förhindrar Internetanslutningen?

Om ja så gå in i skyddsprogrammet och titta under Internetanslutningar och se där om du hittar något som kan ha med uppkopplingen att göra.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Cacke!

Problemet kan också vara så att du behöver reseta modemet. Om du även har en Router emellan så kan även den behövas resetas.

Stäng av datorn

Stäng av modemet (dra ur elkabeln) låt den vara avstängd ca 1 min

Plugga in elkabeln till modemet igen och låt modemet ladda klart

Då modemet laddat klart => starta upp datorn

Nu skall det förhoppningsvis kunna gå att koppla upp sig till Internet igen.

På nedanstående sida finns ytterligare tips att hitta

http://support.microsoft.com/kb/892889/sv

Återkom och berätta

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Cacke!

Problemet kan också vara så att du behöver reseta modemet. Om du även har en Router emellan så kan även den behövas resetas.

Stäng av datorn

Stäng av modemet (dra ur elkabeln) låt den vara avstängd ca 1 min

Plugga in elkabeln till modemet igen och låt modemet ladda klart

Då modemet laddat klart => starta upp datorn

Nu skall det förhoppningsvis kunna gå att koppla upp sig till Internet igen.

På nedanstående sida finns ytterligare tips att hitta

http://support.microsoft.com/kb/892889/sv

Återkom och berätta

MVH/Malou

Det var detta jag syftade på men datorn blev könstig efter LSPFix så det var nog de tror jag som orsaka det men jag ska prova med f-secureHar

har avinstallerat f-secure nu men det är samma skit

LSPFix det kan ju lika gärna vara isp fix har du tänkt på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Cacke!

Det var detta jag syftade på men datorn blev könstig efter LSPFix så det var nog de tror jag som orsaka det men jag ska prova med f-secureHar har avinstallerat f-secure nu men det är samma skit

Ok och du har rensat bort alla kvarvarande rester från F-Secure?

Har du installerat om F-Secure igen?

LSPFix det kan ju lika gärna vara isp fix har du tänkt på det?

Jadå har du?

Frågan är om du använde LSPFix på rätt sätt och att du inte tog bort något mer än det som angavs i instruktionen?

Återkommer om en stund

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Cacke!

Då du uppenbarligen har tillgång till en dator till så kan du kanske göra en ny TM HJT-logga från den internetlösa datorn och föra över den textfilen till den fungerande via diskett/usb och lägga in den här så får jag se hur det ser ut.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Cacke!

WinsockFix kan/skall kunna fixa till Internetanslutningen:

Hämta hem nedanstående zipp

http://www.downloads.subratam.org/WinsockFix.zip

1: Spara den till skrivbordet

2: Om du behöver den till en annan dator så för du över zippen till en diskett/usb/CD-DVD-skiva och därefter matar in denne till den dator som har förlorat sin Internetuppkoppling. Lägg zippen på dess skrivbord.

3: Öppna zippen och välj extrahera alla filer till skrivbordet

4: Dubbelklicka på filen för att köra den

(För Vista-Användare => Högerklicka och välj => Kör som Administratör:)

5: Då den kört klart => Starta om datorn.

6: Du bör nu kunna komma ut på Internet

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte men idag gjorde jag en ny hjt logga på min egen dator för först så antog jag att det blev fel med lspfix så jag ringde telia supporten den vanliga dom kollade mina inställningar och det var ok sen ringde jag telia premium support dom sa att det kunde vara sladden. så jag köpte en ny men det hjälpe inte heller nu säger dom att de måste va nätverkskortet så jag bestämde mig för att prova göra en hjt logg. de nya är att jag bara får min egna dators ip adress förr var det ett rött kryss. ny är de ett gult utropstecken.

det går inte att förmya ip adressen.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 09:42:13, on 2009-04-10

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16791)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\windows\System32\smss.exe

C:\windows\system32\winlogon.exe

C:\windows\system32\services.exe

C:\windows\system32\lsass.exe

C:\windows\system32\svchost.exe

C:\windows\system32\svchost.exe

C:\windows\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\ATKKBService.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsgk32st.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMA32.EXE

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\FSGK32.EXE

C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe

C:\windows\system32\nvsvc32.exe

C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMB32.EXE

C:\windows\system32\svchost.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FCH32.EXE

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FAMEH32.EXE

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fssm32.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsqh.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsaua.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\FWES\Program\fsdfwd.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsus.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsav32.exe

C:\windows\Explorer.EXE

C:\windows\system32\wscntfy.exe

C:\Program\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe

C:\Program\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\windows\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSM32.EXE

C:\windows\system32\ctfmon.exe

C:\Program\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSGUI\fsguidll.exe

C:\Program\Trend Micro\HijackThis\Cacke.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.se/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program\Delade filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll

O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: FDMIECookiesBHO Class - {CC59E0F9-7E43-44FA-9FAA-8377850BF205} - C:\Program\Free Download Manager\iefdm2.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] "C:\Program\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] "C:\WINDOWS\RaidTool\xInsIDE.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] "C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE"

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [Telia] "C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe" /P Telia

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSM32.EXE" /splash

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\windows\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [QuickGammaLoader] "C:\Program\QuickGamma\QuickGammaLoader.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [filehippo.com] "C:\Program\filehippo.com\UpdateChecker.exe" /background

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: Download video with Free Download Manager - file://C:\Program\Free Download Manager\dlfvideo.htm

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Ladda ner allt med Free Download Manager - file://C:\Program\Free Download Manager\dlall.htm

O8 - Extra context menu item: Ladda ner markerat med Free Download Mananger - file://C:\Program\Free Download Manager\dlselected.htm

O8 - Extra context menu item: Ladda ner med Free Download Manager - file://C:\Program\Free Download Manager\dllink.htm

O9 - Extra button: (no name) - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\windows\system32\shdocvw.dll

O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe

O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\windows\bdoscandel.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\windows\bdoscandel.exe

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\windows\system32\shdocvw.dll

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\windows\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\windows\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O15 - Trusted Zone: *.cdon.com

O15 - Trusted Zone: *.viasat.se

O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262E} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/DriverDownlo.../sysreqlab3.cab

O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.6) - http://housecall65.trendmicro.com/housecal...ivex/hcImpl.cab

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} - http://gfx1.hotmail.com/mail/w3/resources/MSNPUpld.cab

O16 - DPF: {56762DEC-6B0D-4AB4-A8AD-989993B5D08B} - http://www.eset.eu/buxus/docs/OnlineScanner.cab

O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdat...b?1232644004703

O16 - DPF: {6A344D34-5231-452A-8A57-D064AC9B7862} (Symantec Download Manager) - https://webdl.symantec.com/activex/symdlmgr.cab

O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe

O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Unknown owner - C:\Program\Bonjour\mDNSResponder.exe (file missing)

O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Anti-Virus\fsgk32st.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program\Delade filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\FSAUA\program\fsaua.exe

O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\FWES\Program\fsdfwd.exe

O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\Common\FSMA32.EXE

O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program\Telia\Telias sakerhetstjanster\ORSP Client\fsorsp.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program\Delade filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\windows\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (telia) (sprtsvc_telia) - SupportSoft, Inc. - C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe

O23 - Service: SupportSoft RemoteAssist - SupportSoft, Inc. - C:\Program\Delade filer\SupportSoft\bin\ssrc.exe

--

End of file - 9165 bytes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde de där winsock men det hjälpte inte.

telia autosupportem säger nu att min uppkoppling ska va inställd på automatisk ip men den är inställd på fast ip

den säger nere i högra hörnet att den erhåller en ip adress och pendlar där nere i högra hörnet

hade en guide på hur man ställer in nätverksgrejen men jag vet inte var den är för det är så länge sedan jag har behövt den vet du var det finns så jag kan skriva ut en?

har följt guden microsoft hade för att få liv i internet men jag får bara en ip som har detta: 90.231.162 osv men jag kan inte surfa och jag kan inte pinga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Cacke!

Ber om ursäkt för att svar har dröjt ;)

Det är mycket tråkigt att där skall inträffa sådan här problem då man använder verktyg som är till för detta :( Om det nu är verktygen som orsakat det hela så där inte har gjorts några felaktigheter vid användandet utav dem på eget bevåg.

de nya är att jag bara får min egna dators ip adress förr var det ett rött kryss. ny är de ett gult utropstecken.

det går inte att förmya ip adressen.

Är detta inne i enhetshanteraren?

Om ja. Så prova med att ta bort => Stäng ner och starta om datorn.

Prova även med att installera om nätverkskortet om inget annat hjälper.

Har du kör Nätverksguiden i XP och ställt in för att få IP-adress automatiskt (DHCP)?

Är du inkopplad via en router eller direkt i modemet?

hade en guide på hur man ställer in nätverksgrejen men jag vet inte var den är för det är så länge sedan jag har behövt den vet du var det finns så jag kan skriva ut en?

Jag hittade en nätverksguid hos Comhem . Vet inte om den kan vara dig till någon hjälp men håller tummarna för det.

Nätverksguide för Windows XP

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

http://susning.nu/Telia_ADSL/diskussion#0.5

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om det nu är verktygen som orsakat det hela så där inte har gjorts några felaktigheter vid användandet utav dem på eget bevåg.

1. Jag vet inte var felet ligger men som du redan vet så låser sig datorn, det går inte att skanna klart med vissa verktyg och med vissa kan man inte ens börja skanna och nu kommer jag inte ut på nätet mer med min egen dator.

2. Är detta inne i enhetshanteraren?

2. I cmd eller dos som det hette förr och enhetshanteraren.

3. Om ja. Så prova med att ta bort => Stäng ner och starta om datorn.

Prova även med att installera om nätverkskortet om inget annat hjälper.

3. vi prövade de också med telias support.

4. Har du kör Nätverksguiden i XP och ställt in för att få IP-adress automatiskt (DHCP)?

4. Hur gör jag det?

5. Är du inkopplad via en router eller direkt i modemet?

6. direkt, har bara telias säkerhetspaket som brandvägg

Kan du även hitta en guide för avancerade tcp/ip inställningar ?

Det finns flera flikar mer än WINS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Cacke!

Ber om ursäkt för att svar har dröjt. Det var ju som sagt Påskafton igår ;)

Kan du prova med att hämta hem/installera om QuickTime och dess medföljande program => Bonjour

http://www.apple.com/se/quicktime/download/

Ovanstående är i hopp om att problemet skall kunna lösas via denna väg.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja vi har också firat påsk så magen står i fyra hörn men jag har ändå haft tid för datorn =)

Tror du det kan hjälpa?

den säger nätverksadress erhålls men den får ingen adress?

jag tycker att jag har ställt in den på automatisk ip adress men telia support programmet säger att den är konfigurerad som fast ip. så jag vet inte???

är de mer än wins som ska ställas in?

kan det va som telia säger eller gissar dom? dom säger att det är fel på mitt kort.

/Cacke

Hej Cacke!

Ber om ursäkt för att svar har dröjt. Det var ju som sagt Påskafton igår ;)

Kan du prova med att hämta hem/installera om QuickTime och dess medföljande program => Bonjour

http://www.apple.com/se/quicktime/download/

Ovanstående är i hopp om att problemet skall kunna lösas via denna väg.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Cacke!

kan det va som telia säger eller gissar dom? dom säger att det är fel på mitt kort.

Huruvida Telia har rätt eller inte kan jag inte svara på.

Men har du testat att avinstallera nätverkskortet och dess drivrutiner för att därefter installera det igen med och med dess drivrutiner?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen!

Tillägg till mina ovanstående inlägg.

Är mycket undrande över om du verkligen följde LSPfix instruktionen och inte prickade/bockade för fler filer än den som jag uppgav?

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?s=&...st&p=119413

Om man följer de instruktioner som postat så skall något sådant här inte hända med att Internet bara lägger av.

Hur är det med de övriga instruktionerna som har postats här.

Har du följt dem eller har du på eget bevåg gjort något helt annat eller bara hoppat över dem och inte utfört dem?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj oj...

J A jag har följt alla era tips och idéer på vad jag kan göra det enda jag inte har gjort är att jag inte har installerat quick time ännu.

Sen vet jag inte om jag gjorde rätt med lspfix.

jag ska prova quick time idag.

Hej igen!

Tillägg till mina ovanstående inlägg.

Är mycket undrande över om du verkligen följde LSPfix instruktionen och inte prickade/bockade för fler filer än den som jag uppgav?

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?s=&...st&p=119413

Om man följer de instruktioner som postat så skall något sådant här inte hända med att Internet bara lägger av.

Hur är det med de övriga instruktionerna som har postats här.

Har du följt dem eller har du på eget bevåg gjort något helt annat eller bara hoppat över dem och inte utfört dem?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Cacke!

J A jag har följt alla era tips och idéer på vad jag kan göra det enda jag inte har gjort är att jag inte har installerat quick time ännu.

jag ska prova quick time idag.

Ok låter mycket bra att du följt ;)

Prova med att återinstallera Bonjoure via QuickTime eller var du nu fick den ifrån. Men troligen så kom den med QuockTime's uppdatering.

Sen vet jag inte om jag gjorde rätt med lspfix.

Hmmmm

Öppna LSPFix och kontrollera vilka eventuell filer som du deletade (om de nu är synliga).

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cacke!

Ok låter mycket bra att du följt ;)

Prova med att återinstallera Bonjoure via QuickTime eller var du nu fick den ifrån. Men troligen så kom den med QuockTime's uppdatering.

Hmmmm

Öppna LSPFix och kontrollera vilka eventuell filer som du deletade (om de nu är synliga).

MVH/Malou

Kan jag spara hela min tråd på en cd-rw skiva hur i såfall?

Jag gör det men jag tror att jag förde alla filer till remove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Cacke!

Kan jag spara hela min tråd på en cd-rw skiva hur i såfall?

Du skall kunna kopiera hela tråden ja och spara/bränna ner den till en CD/DVD-skiva.

Jag gör det men jag tror att jag förde alla filer till remove.

Tror att du förde över alla filer till Remove??????????

Och jag skrev att du skulle göra så i instruktionen?

Inget annat att göra än att du får göra en fullständig formatering för att därefter göra en helt ny/fullständig installation av Windows XP med allt vad det innebär.

Så går det då man inte läser/följer instruktionerna till punkt och pricka som jag alltid poängterar i mina instruktioner.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou
Då kör jag i win 98 tills jag har råd att köpa xp

Nu förstår jag inte :blink:

Varför köpa "nytt" WinXP då du redan har ett licensierat WinXP?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...