Gå till innehåll

System32-rutan öppnas?!?!


Nobie Wes

Recommended Posts

Tja.

Varje gång jag sätter på datorn/loggar in så öppnas det ett system32-fönster. Varför? Och kan man ta bort det?

Sen jag installerade ett program för länge sen (tror det var Cubasis) så har denna ruta dykt upp. Så var det inte förr, och det gick mycket fortare att starta datorn.

En kompis visade mig för jättelängesen hur man kunde bli av med denna jobbiga ruta. Men jag kommer inte ihåg det.

Snälla, kan nån där ute hjälpa mig?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sökraden under Start-knappen skriver du in msconfig och klickar igång det.

Där under fliken Startup finns alla programrader som körs i uppstart/inloggning.

Avmarkera rader som du kan misstänka och speciellt rader innehållande \system32\ .

Stäng (OK) msconfig och starta om datorn. Är rutan nu borta så kan du återvända till

msconfig och återställa markeringar tills du lokaliserat felande rad.

Antingen låter du det vara så här med en anpassad msconfig, eller så åtgärdar du huvudfelet.

Huvudfelet ligger i Registret och det ändrar du genom att skriva in Regedit under Start-knappen,

klicka igång och leta dig ner till inlägget som angavs i msconfig under kollumn "Location".

Högerklicka raden i höger bildfält och välj att ta bort den.

Var försiktig och ta inte bort om du är osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...