Gå till innehåll

Begagnade spel


CGD

Recommended Posts

hmm.. om dom som har copyrighten på Producten vill inte att deras gammla spel etc. inte ska delas gratis så kan dom få infomation om din IP från din ISP.. då får dom direct vem som håller i det etc.. om dom inte bryr sig så ska det väll inte vara några problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker hitta vad EU lag säger. Jag har letat runt och om jag förstår rätt så kan man sälja begagnade spel och program, med vissa små undantag, oavsett vad programtillverkan skriver. Men jag finner texterna lite svårförstådda så jag är inte helt säker och det är det jag vill vara. Likaväl så kan du ge bort ett spel. Låna ut verkar däremot inte gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade lite på Högsta domstolen och dataprogram eller dataspel. Jag hittade lite då men det var lite svårläst. Det fanns tydligen en butik som Spelia som sålde och köpte begagnade spel.

Jag hade hoppats på att det skulle dyka upp någon här som VERKLIGEN kunde det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på den här sidan.

http://www.juridicum.su.se/IRI/dawe/tv-spel.html

Men det tycks ju finnas en marknad för begagnade datorprogram. Se bara på Tradera där det finns flera annonser för Vista. Men vad händer om man måste regga sig på speltillverkarens hemsida och det sedan hindrar att spelet övertas av någon annan? Kanske något för EU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...