Gå till innehåll

IPRED och FRA diskussion!


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gör det inte?

Jag är intresserad. :)

Om du nu har någon åsikt vill säga? :)

Någon kritik kanske?

Eller ros?

Men du har inget att säga alltså? Dvs inga som helst invändningar mot dem?

Det ända du är intreserad av är att hitta någon som du hoppas ska ha en annan åsikt än du så du kan få visa hur rätt du tror att du har.

ex, jag säger i ett inlägg at jag tycker IPRED lagen suger bla bla bla fi faun osv..

det skulle te sig intresant? ointresant?

ex jag säger att jag är pontens hämliga älskare och tar gärna emot honom samtidigt som han läser upp namnen på några fildelare som han ska anmäla (det är förövrigt när han gör det som jag når mitt klimax)

det skulle ge dig en oändlig massa att behöva skriva för att tala om för mig hur fel jag har/är (det är vad jag tror att du är intreserad av)

är du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 141
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Gäst DimensionX
Det ända du är intreserad av är att hitta någon som du hoppas ska ha en annan åsikt än du så du kan få visa hur rätt du tror att du har.

ex, jag säger i ett inlägg at jag tycker IPRED lagen suger bla bla bla fi faun osv..

det skulle te sig intresant? ointresant?

ex jag säger att jag är pontens hämliga älskare och tar gärna emot honom samtidigt som han läser upp namnen på några fildelare som han ska anmäla (det är förövrigt när han gör det som jag når mitt klimax)

det skulle ge dig en oändlig massa att behöva skriva för att tala om för mig hur fel jag har/är (det är vad jag tror att du är intreserad av)

är du med?

Jag bad helt enkelt om en åsikt, vi har inte hört tecken på en...än.

(nu kommer vi fram till poängen) ;)

Andreas!

Om jag säger att du tycker att IPRED och FRA är jättebra lagar.

Kommer du då att säga emot?

Inte?

Point made.

Men du tycker ändå att jag "skall veta vad folk tycker" utan att de sagt ett dyft?

Tankeläsning nästa. ;)

Regeringen skulle behöva några kristallkulor. :)

Skall vi inte ta bort tidningsartiklar och dylikt också? Sen går vi alla och tänker på IPRED utan att dela vår åsikt med någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bad helt enkelt om en åsikt, vi har inte hört tecken på en...än.

(nu kommer vi fram till poängen) ;)

Andreas!

Om jag säger att du tycker att IPRED och FRA är jättebra lagar.

Kommer du då att säga emot?

Inte?

Point made.

Men du tycker ändå att jag "skall veta vad folk tycker" utan att de sagt ett dyft?

Tankeläsning nästa. ;)

Regeringen skulle behöva några kristallkulor. :)

Det spelar ingen roll vad jag säger till dig för du kommer alltid anse att du har tolkningsföreträde om och om och om och om igen.. bara trisst och ingen igentlig substans i debaten.

poäng: alla vet (inklusive du) redan vad åtminstone de flesta som har en regelbunden datoranvändning privat tycker och det är inte här det stora slaget om hur framtiden ska se ut kommer att gå av stapeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det spelar ingen roll vad jag säger till dig för du kommer alltid anse att du har tolkningsföreträde om och om och om och om igen.. bara trisst och ingen igentlig substans i debaten.

poäng: alla vet (inklusive du) redan vad åtminstone de flesta som har en regelbunden datoranvändning privat tycker och det är inte här det stora slaget om hur framtiden ska se ut kommer att gå av stapeln.

Nej, bara de som sagt något.

Annars får jag gissa mig fram, eller ta hjälp av tankeläsning.

Hur har du tänkt dig att regeringen skall få reda på något om vi enbart tänker på IPRED men aldrig säger något?

IPRED är ett i stegen mot mer kontroll.

IPRED är inte så farlig alltså, tycker du?

Bra, då vet vi din åsikt. :)

(utan kristallkula) :)

Det får du en credit för.

Tänk nu bara om fler kunde leverera en ärlig åsikt om lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, bara de som sagt något.

Annars får jag gissa mig fram, eller ta hjälp av tankeläsning.

Hur har du tänkt dig att regeringen skall få reda på något om vi enbart tänker på IPRED men aldrig säger något?

IPRED är ett i stegen mot mer kontroll.

IPRED är inte så farlig alltså, tycker du?

Bra, då vet vi din åsikt. :)

(utan kristallkula) :)

Det får du en credit för.

om och om och om igen.. igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
De är bara humor på den sidan. :lol:

Ska ställa mig och diska nu. Så nu vet ni de FRA. :P

Jo, jag vet att det var humoristiskt menat och en påhittad händelse men visar hur illa lagen egentligen fungerar, så det fanns en tanke med skämtet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om FRA så läste jag i SVT:s Text-TV i förra veckan att FRA skulle ha satt igång sina signalspaningar i oktober men det blev flyttat till december.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten fråga bara. Nu när de nya lagarna (Ipred & FRA) har blivit antagna och liknas till diktaturer och Stasi-kontroll.

Är det då acceptabelt att börja hälsa på SS (Svenska Snuten) med en liknande hitler-hälsning?

Blir väl vänster eller högerhand beroende på vilken sida som styr i riksdagen antar jag. Någon som testat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten fråga bara. Nu när de nya lagarna (Ipred & FRA) har blivit antagna och liknas till diktaturer och Stasi-kontroll.

Är det då acceptabelt att börja hälsa på SS (Svenska Snuten) med en liknande hitler-hälsning?

Blir väl vänster eller högerhand beroende på vilken sida som styr i riksdagen antar jag. Någon som testat?

haha! skulle va nåt va? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Liten fråga bara. Nu när de nya lagarna (Ipred & FRA) har blivit antagna och liknas till diktaturer och Stasi-kontroll.

Är det då acceptabelt att börja hälsa på SS (Svenska Snuten) med en liknande hitler-hälsning?

Blir väl vänster eller högerhand beroende på vilken sida som styr i riksdagen antar jag. Någon som testat?

SS även känd som GG (göteborg gestapo)

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...