Gå till innehåll

Virtualbox


CyphoX

Recommended Posts

Tänkte höra med er lite här.. Har haft w7 ett bra tag nu och är jättenöjd.. Skulle vilja testa och köra ubuntu med utan att göra en dualboot..

Kan man ladda ner virtualbox och sedan installera ubuntu genom virtualbox.. Kommer mina filer på hårdensken att försvinna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte höra med er lite här.. Har haft w7 ett bra tag nu och är jättenöjd.. Skulle vilja testa och köra ubuntu med utan att göra en dualboot..

Kan man ladda ner virtualbox och sedan installera ubuntu genom virtualbox.. Kommer mina filer på hårdensken att försvinna med?

Nej, dina filer påverkas inte! Ubuntu körs via VirtualBox på en virtuell hårddisk! Det blir alltså som en fil bland alla andra filer på din disk! Bara att radera när du tröttnar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man ha en vassare programvara, till virtuella installationer, så är VMware Workstation nästa steg. Har testat Virtual PC 2007 och den är betydligt sämre än Workstation på alla plan. VirtualBox har jag inte provat.

http://www.vmware.com/products/ws/

Inte gratis, men den går ju att testa i 30-dagar, därefter så vet man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill dock ha gratis programvara. Men är Virtual PC 2007 bättre än virtualbox?

Jag har aldrig ens lyckats få ett Linuxoperativ att fungera i Virtual PC, det är utvecklat för att köra Microsoftprodukter, så jag förselår att du fortsätter som du tänkt från början... alltså med VirtualBox! Till Windowsoperativ föredrar jag dock VPC!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...