Gå till innehåll

Ändra hastigheten på visning av fönster i aktivitetsfältet


Orvaldo

Recommended Posts

Väldigt luddig trådtitel, men jag ska skicka med ett screenshot.

CIqHywiDD.png

Jag vill alltså att den rutan ska poppa upp fortare. Det fanns en sida där det stod hur man gjorde, man skulle ändra något i registret. Hittar dock inte sidan och kommer inte ihåg vad man skulle ändra. Hoppas någon vet. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiden för thumbnailarna att komma upp borde vara 0, dock blir hela systemet sjukt buggigt och helt felaktigt om man ändrar den tiden till 0 eftersom även andra saker såsom startmenyn och sånt går på samma värde... Såvida man inte sätter på "never combine" navigerar man bara långsammare i Windows 7 som det är nu. Att man ska behöva hålla musen 0.4 sekunder EXAKT stilla över ikonen för att få reda på vad man har är ju bara idiotiskt. Borde komma upp direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiden för thumbnailarna att komma upp borde vara 0, dock blir hela systemet sjukt buggigt och helt felaktigt om man ändrar den tiden till 0 eftersom även andra saker såsom startmenyn och sånt går på samma värde... Såvida man inte sätter på "never combine" navigerar man bara långsammare i Windows 7 som det är nu. Att man ska behöva hålla musen 0.4 sekunder EXAKT stilla över ikonen för att få reda på vad man har är ju bara idiotiskt. Borde komma upp direkt.

Efter lite googlande på "thumbnail speed "windows 7"" så kom det upp.

http://windows7center.com/windows-7-tips/s...e-in-windows-7/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du den ja.

Jag vill ha min på 0 men jag kan inte eftersom hela Windows buggar då för allt går efter detta värdet. Det är alltså inte bara thumbnailsen som påverkas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen varför systemet blir buggat är ju för att det tar några hundradelar att läsa in vad som ska visas i dom små thumbnailsen.

....eh!? Neeeeeeeehej...

Anledningen är att andra saker i systemet använder samma register och det då blir så att bl a startmenyn visar sin jump list-avdelning på direkten vilket bara blir jobbigt. Buggigt är kanske inte rätt ord men det blir iaf galet. Vet inte hur du kommit fram till ditt meddelande? Thumbnailsen läses inte in någonstans, det är bara en förminskning av texturerna av fönsterna som redan finns sparade i ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...