Gå till innehåll

Windows 7 7106!


w4llen

Recommended Posts

Vad är detta för lustig version av Windows 7 Build 7106. Hur många olika versioner har det kommit egentligen? Vad hamnar den RC1 som kommer i slutet av maj då!

//DAson

Tja, det blir knappast bli 7106 (som LÄR vara ett bygge i RTM-tråden) eller 7077 (som tycks vara RC-tråden). Som sagts tidigare; Vi får se vad Microsoft släpper när det är så dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Tja, det blir knappast bli 7106 (som LÄR vara ett bygge i RTM-tråden) eller 7077 (som tycks vara RC-tråden). Som sagts tidigare; Vi får se vad Microsoft släpper när det är så dags.

Nej det finns ingen RTM branch skapad ännu, 7106 tillhör winmain.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns ingen RTM branch skapad ännu, 7106 tillhör winmain.

Vad jag har läst på andra sajter så har det faktiskt skapats en RTM-tråd och en RC-tråd.

Så här säger man på Technoworld: (http://www.indiandevs.com/technoworld/2009/04/10/windows-7-build-7106-compiled/)

"The latest build in the 70XX series is Windows 7 Build 7080 which was also compiled on 8th April 2009. Its build string is 7080.0. Winmain_win7rc.090408-1900 .This also adds to the fact that The build series 70XX are RC Escrow and those in 7106 belong to the pre RTM builds category."

Jag vet inte om detta stödjer din uppfattning eller inte men jag tar det som om att det finns två trådar som man följer och att den ena tråden (den som leder fram till den officiella RC:n) avslutas i och med att RCN.n släpps. Men vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med buildnummer är ju en riktig soppa som borde klargöras lite bättre. Det vi nyligen sett är att Microsoft knoppat av trädet för att bygga vidare på och skapa en stabil och fungerande Windows 7 RC (byggnummer 70xx). Parallellt med detta fortsätter de vanliga byggena av Windows 7 att byggas men det innebär inte att det är RTM-trädet. Att byggnumret gått upp till 71xx beror på en manuell ökning av byggnumret och det är inte helt ovanligt att så sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egyptisk version kom tydligen ut inatt.. :D

iJUQqYcoh.png

Då kanske man hittar lite fler bakgrunder och teman snart som man kan ha att latja med när den officiella RC:n kommer, såvida inte alla trevliga nationella bilder kommer att finnas med. De som har skickats ut hittills har varit väldigt snygga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fett mycket abstinens nu asså!

Spotify funkar inte på mitt 7077, har kört spotify virtuellt på windows server 2008 - får inte ljudet att funka. Har kört det virtuellt på Windows 7 bygge 7000 i VirtualBox - får inte ljudet att funka - *****!

Hur ***** svårt ska de vara att fixa stöd för ljud i VirtualBox?! De står att jag inte har någon ljudadapter men i inställningar har jag kryssat i ljud och allt, ***** skit! En drivrutin behöver ju inte ens vara en riktig drivrutin; bara en länk mellan den riktiga drivrutinen och den i VirtualBox.

Redigerad av Stenis
Redigerat pga olämpligt innehåll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör spotify i 7077 x64 fungerar kanon

Uppskattar infon, tack! Dock gick jag tillbaka till 7068 då jag blev för desperat, men ska fixa x64 av 7077 senare då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska den här betyda!!!

The current situation has been clarified a bit to me. (Thanks to Tom W for this). Build 7106, which leaked the other day in chinese, is in fact 7076 with a revved up build number. So currently 7077 is the newest from a code perspective as 7106 does not contain the new visual style elements (updated taskbar buttons etc) that are in 7077. So for all of you who have 7077, stick with it and dont bother with 7106, its not worth the hassle of attempting to translate it. I really only did it myself to see if it was even possible. 7077 is re-installing on my laptop as I write this.

Källa: http://chris123nt.com/2009/04/13/windows-7...-the-confusion/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör spotify i 7077 x64 fungerar kanon

ska nog försöka installera 7106 nu...

Kan du skicka bildbevis? Vill inte göra samma misstag igen så jag blir utan musik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...