Gå till innehåll

Panasonic 32" Quintrix (tjock TV)


nasarf

Recommended Posts

Hallå boys & girls,

Våra kidds roade sig med TV`ns on-off knapp, som sitter på fronten av TV´n.

Det resulterar numera i att TV´n ger ifrån sig ett summerliknande ljud, pip-pip-pip-pip osv.

Det kommer ingen bild till TV´n utan den bara står och piper.

Har läst manualen till TV´n för råd på http://tda.panasonic-europe-service.com/do...QB0E0011F-M.PDF

Men där finns ingen som helst support på just det här problemet, har googlat mig gul & blå utan att finna något.

Söker jag på TV´n modell S/N nummer på panasonics hemsida så finns den inte ens, kan ju ha att göra med åldern, 6 år.

TX-32PS11F är modellnumret, har någon en liknande TV eller har någon vart med om samma sak?

Är det bara att slänga TV´n och åka till NetOnNet nu?

Hoppas på svar.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på åldern och det upprepede av och på tryckningarna som antagligen ej varit den vanligaste aktiviteten på er tv de senaste 6 åren så gissar jag på en kondensator som låter.. eventuellt en transformator men mindre troligt.

Gör som för tryckigång den och drämm till den med handflatan där det känns skönt.. funkar inte det åk till net on net :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på åldern och det upprepede av och på tryckningarna som antagligen ej varit den vanligaste aktiviteten på er tv de senaste 6 åren så gissar jag på en kondensator som låter.. eventuellt en transformator men mindre troligt.

Gör som för tryckigång den och drämm till den med handflatan där det känns skönt.. funkar inte det åk till net on net :)

Tack så mycket för hjälpen, ska ta fram gummiklubban och drämma till den lite, ett par tre gånger kanske?

Oerhört irriterande att besöka NetOnNet på påskafton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen, ska ta fram gummiklubban och drämma till den lite, ett par tre gånger kanske?

Oerhört irriterande att besöka NetOnNet på påskafton.

Sånt här brukar uppstå när strömen "bryts" efter lång lång tid i standby tex och då menar jag år.. om du har tur kanske det ger med sig efter ett antal dygn i standby igen men oftast är det kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en "lösning" som dom kallar det på www. Gjorde enl instruktion men det är fortfarande lika dött.

Om ingen annan kommer med förslag så får jag tacka för hjälpen. Tittar in i kväll här igen så får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med att dra ur sladden, och sedan tryck på startknappen så att allt töms ur kondingar etc...

Stoppa i sladden och prova igen.

Tråkigt när det händer saker på påsken... min cpufläkt har gått åt pipsvängen, får vänta till efter påsk med lite krävande grejer... surt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med att dra ur sladden, och sedan tryck på startknappen så att allt töms ur kondingar etc...

Stoppa i sladden och prova igen.

Tråkigt när det händer saker på påsken... min cpufläkt har gått åt pipsvängen, får vänta till efter påsk med lite krävande grejer... surt

Den är fortfarande stendöd nu vid hemkomst. Googlade lite innan avresan i förmiddags men inget av det jag funnit har gett mig någon hjälp. Måhända att det är en 6 år gammal CRT-tv på 32" men den är på 100hz och helt fin fin bild.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är fortfarande stendöd nu vid hemkomst. Googlade lite innan avresan i förmiddags men inget av det jag funnit har gett mig någon hjälp. Måhända att det är en 6 år gammal CRT-tv på 32" men den är på 100hz och helt fin fin bild.

xpna

Det är säkert ingen omöjlighet att laga den.. men ska du lämna in den kostar det ju mer en en ny och e helt meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något som hänt med högspänningsdelen? Kan vara som så att allt annat är friskt i teven, men den kan inte "tända" bildröret om högspänningsdelen är pajad.

Äger för övrigt en nästan lika gammal teve också Panasonic Quintrix fast 28" wide (liten plutt, jag vet). Men kanonbild ändå!

Helt galet bra bild de gamla CRT-apparaterna kan ge ifrån sig egentligen. :)

Hoppas du får tag på någon kompis eller nått i närheten som kan kika på teven.

Det brukar ju finnas lite reparatörer här och där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något som hänt med högspänningsdelen? Kan vara som så att allt annat är friskt i teven, men den kan inte "tända" bildröret om högspänningsdelen är pajad.

Äger för övrigt en nästan lika gammal teve också Panasonic Quintrix fast 28" wide (liten plutt, jag vet). Men kanonbild ändå!

Helt galet bra bild de gamla CRT-apparaterna kan ge ifrån sig egentligen. :)

Hoppas du får tag på någon kompis eller nått i närheten som kan kika på teven.

Det brukar ju finnas lite reparatörer här och där.

Ja, helt galet vad bra bild det är på dom här TV_apparaterna, var inne på netonnet & tittade på en av deras LCD dom hade där men inte i närheten så bra bild som vi har på denna här hemma.

Ska höra mig för på tisdag, tänkte ringa till en snubbe nere i stan här som tydligen ska pyssla lite med tv osv. Kanske borde fråga runt lite på minhembio forumet också!

återkommer med besked hur det går iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Ja, helt galet vad bra bild det är på dom här TV_apparaterna, var inne på netonnet & tittade på en av deras LCD dom hade där men inte i närheten så bra bild som vi har på denna här hemma.

Ska höra mig för på tisdag, tänkte ringa till en snubbe nere i stan här som tydligen ska pyssla lite med tv osv. Kanske borde fråga runt lite på minhembio forumet också!

återkommer med besked hur det går iaf :)

Ja, man kommer aldrig att få bättre bild på LCD om men inte tittar på högupplöst material.

Angående ditt problem med TV:n så tror jag att det är någon kondning som har blivit skadad. Fråga är vad det kostar att reparera TV:n och om det finns reservdelar?

Litet tips om du kommer att köpa en platt-TV: tänk på vad det är du tittar på? Köp HD-ready om du tittar mest de vanliga TV-kanalerna och FULL-HD om du tittar mycket på DVD och/eller Blu-Ray. Det är skillnad mellan HD-ready och FULL-HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...