Gå till innehåll

Vilken kaffesort föredrar ni?


DAson

Recommended Posts

Jag brukar dricka Zoegas kaffe för det mesta förut var det Zoegas Mezzo Mellanrost brygg. Och nu är det Zoegas Skånerost Mörkrostat. Fyll på med dem kaffesorter som ni dricker.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar dricka Zoegas kaffe för det mesta förut var det Zoegas Mezzo Mellanrost brygg. Och nu är det Zoegas Skånerost Mörkrostat. Fyll på med dem kaffesorter som ni dricker.

//DAson

gårdagens kok kaffe som stått och surnat lite.. en skopa till bara för att väcka liv i det och på med vatten igen, mmm

Märke? helt ovidkomande, bara man kokar det så blir det gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gårdagens kok kaffe som stått och surnat lite.. en skopa till bara för att väcka liv i det och på med vatten igen, mmm

Märke? helt ovidkomande, bara man kokar det så blir det gott.

:unsure: ...örk...

Nä, nybryggt Gevalia ska det vara. Ska vara bra om man får oväntat besök också... det har jag sett på reklam... :lol:

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
På morgonen föredrar jag te, annars följer jag jantelagen och använder Gevalia eller om jag ska bjuda... Löfbergs Lila.. den billiga sorten :lol::lol:

Jag föredrar oxå te på morgonen, men om det bara måste vara kaffe så då ska det vara Gevalia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Oftast Zoega men vilket mörkrost som helst duger. Stark kaffe med mjölk förståss.

Perkulator bryggare använder jag sedan många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis köpt mig en rejäl bryggare också som jag länge velat ha. MoccaMaster KB 741 Svart

Den brygger riktigt gott kaffe

En bra bryggare är A och O när det gäller att få gott kaffe. Och Moccamaster är ju kaffebryggarnas Rolls Royce. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra bryggare är A och O när det gäller att få gott kaffe. Och Moccamaster är ju kaffebryggarnas Rolls Royce. ;):)

Jag håller med fullständigt !! Här ser ni min gamla trotjänare "Gamla Bettan Philips".

Lägg noga märke till den jämna vattentillströmningen till filtersystemet !

post-459-1239597076_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar dricka Zoegas kaffe för det mesta förut var det Zoegas Mezzo Mellanrost brygg. Och nu är det Zoegas Skånerost Mörkrostat. Fyll på med dem kaffesorter som ni dricker.

//DAson

Jag sippar mest arabiskt kaffe med kardemumma samt lyxar till det med mintsirap om andan faller på. ;)

Maatouk är namnet.

http://futurism2point0.wordpress.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag dricker inte bara Zoegas Mörkrost Skånerost det kan ävan bli Mezzo Mellanrost brygg. Och även Cappuccino, Kokkaffe och även Pressokaffe om jag blir bjuden så gör jag det. Paasande att fråga om vad ni dricker för kaffe på denna del på forumet Café!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...