Gå till innehåll

raderat allt c i datorn


margrehte

Recommended Posts

Hände nåt skumt när jag uppdaterade grafikkort. ccc installerade sej själv menröda låddan dök inte upp i program/funktioner utan bara ATIikonen viken jag avinstallerade,

raderade ccc-filerna i datorn och raddan var lång och tyvärr kollade jag inte slutet på listan utan blev misstänksam när ATIikonen var kvar i verktygsfältet och gick till "system" där jag ser gult utropstecken för system32\ tunnel.sys vilket gäller nåt med nätkort,

vid försök med uppdatera kommer felkod 31, har googlat utan framgång.

högerklickade ATI-ikonen och avsluta men den kommer tillbaka nästa uppstart,

installera igen och sen avinstallera el ???

tagit bort den och även defender från autostart men helt plötsligt så är dom aktiverade igen ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände nåt skumt när jag uppdaterade grafikkort. ccc installerade sej själv menröda låddan dök inte upp i program/funktioner utan bara ATIikonen viken jag avinstallerade,

raderade ccc-filerna i datorn och raddan var lång och tyvärr kollade jag inte slutet på listan utan blev misstänksam när ATIikonen var kvar i verktygsfältet och gick till "system" där jag ser gult utropstecken för system32\ tunnel.sys vilket gäller nåt med nätkort,

vid försök med uppdatera kommer felkod 31, har googlat utan framgång.

högerklickade ATI-ikonen och avsluta men den kommer tillbaka nästa uppstart,

installera igen och sen avinstallera el ???

tagit bort den och även defender från autostart men helt plötsligt så är dom aktiverade igen ???

Inte för att jag fattar vad du sysslar med men jag skulle ominstallera programmet igen för att sedan ta bort det om du inte vill ha det eller andra rester kvar, sen skulle jag inte pilla på så mycket med datorn om man inte vet vad man gör, men det är ju upp till var och en hur man tänker där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har kvar ditt ATI grafikkort så finns där ingen anledning att avinstallera ATI Catalyst kontrollpanelen (CCC).

Vill du ändå ta bort den så kör du bara installationsprogrammet igen för ATI och väljer där att "Avinstallera".

Att sitta och pilla bort filer manuellt är ingen bra ide'.

När det gäller Defender så öppna "Start - Kontrollpanelen - Windows Defender - Verktyg - Inställningar(options).

Där kan du stänga av funktionen... men varför skulle du vilja stänga av detta program ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har kvar ditt ATI grafikkort så finns där ingen anledning att avinstallera ATI Catalyst kontrollpanelen (CCC).

Vill du ändå ta bort den så kör du bara installationsprogrammet igen för ATI och väljer där att "Avinstallera".

Att sitta och pilla bort filer manuellt är ingen bra ide'.

När det gäller Defender så öppna "Start - Kontrollpanelen - Windows Defender - Verktyg - Inställningar(options).

Där kan du stänga av funktionen... men varför skulle du vilja stänga av detta program ?

Defender är avstängd + är satt på inaktiverat i tjänster. F-secure täcker allt. CCC gör ingen nytta och har uppfört sej skumt vid tidigare installationer.OK vet vad jag har att göra nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var det jag mena att det hände nåt skumt, efter ominstallation och installation av grafikdrivrutiner så är det viktigt att jag klickar på rätt fil och det är jag hundra på att jag gjorde även denna gång, och ändå så dök ccc upp i autostart + atiikon i nederkant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du ccc installerat innan du uppgraderade grafikkortet? Hade du ett ati innan?

[/quote Efter ominstallationen så laddade /installerade jag ner drivrutinerna från usb-minne och inget ccc hamna i datorn

dock fick jag inte full poäng varvid jag försökte uppdatera i system, gick

inte så till fujutsi-siemens och kolla där ,jo fanns nyare uppdatering så hämtade till datorn och sökte igenom efter skadlig kod innan installation : datorn nöjd o glad men inte jag eftersom ati-konen dök upp

vilket den inte gjort förr vid nedladdning, Efter hjälp härifrån så trodde jag att allt var borta dvs kollade msconfig/defender/ processer/ i disk c, nöjd med detta så gick jag in på nätet och surfade ett tag sen när jag stängde ner nätet kollade jag ånyo processer och ta mej ***

ccc + Mom ligger överst direkt under Ati då klickar jag på avsluta process och sen även efter omstart (trodde det skulle dyka upp efter omstart) så ser jag inget annat än att vid högerklick skrivbordet så finns Ati kvar, jag är 100 på att ccc gömt sej i en atifil. kört spionprogram och verkar inte vara nån fara för datorn men ccc har ställt till det tidigare installationer så därför jag jagar det.

ccc la sej inte i "program/funktioner eller installerat, i program/funktioner skall finnas röd låda : ccc + Ati-ikon och endast när man avinstallerar röd låda så försvinner Ati-ikon samtidigt, går inte avinstallera bara Ati, den försvinner från program/funktioner och det är det enda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...