Gå till innehåll

Anonymitetsprogram


Lithium

Recommended Posts

Jo, de säger till morno.........

- Nu har vi skapat en lag som gör att vi kan kolla dig, du får inte syssla med att tanka ned film från Piratebay.

Detta struntar morno helt och hållet i om han har ett öppet nätverk eftersom ingen vet vem som gjort vad i i hans nätverk.

Det gäller att reagera tidigt, sen är det försent. Både FRA och ACTA är på gång, båda är spionlagar. Att SÄPO får kolla vad du gjort på nätet borde vara alarmklocka nog tycker jag.

Men om han har en så skön och avslappnad still som gör att han struntar i denna lagen, varför snackar han så mycket om vad han gör och inte gör?

Han borde ju strunta i det mesta då kan man tycka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 68
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX
Men om han har en så skön och avslappnad still som gör att han struntar i denna lagen, varför snackar han så mycket om vad han gör och inte gör?

Han borde ju strunta i det mesta då kan man tycka..

Citerar från metro.........

"Vickan" håller inte med:

Javisst, detta är skrämmande. Men inte för den "personliga integritetens" skull utanför att det överhuvudtaget skall behövas. Men det gör det. Inte minst för att bekämpa terrorism. Och har du ingenting att dölja, så är ingen intresserad av dina telefonsamtal.

"Elake Karsten" tycker att det tänket vittnar om okunnighet:

"Storebror ser dig! Är någon förvånad, snarare tvärtom en naturlig utbyggnad av polisstaten och övervakningssamhället. "Jag har inget att dölja så mig spelar det ingen roll" säger den aningslöse och okunnige svensken och ser inte faran i det hela. Det börjar alltid i liten skala och byggs sedan på. De små stegens tyranni".

http://www.metro.se/se/article/2008/06/04/...47-62/index.xml

Kunde inte sagt det bättre själv.

Vad jag försöker säga är.

Se längre och större än bara fildelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ingen aning, det va du som citerade honom.

Låt oss ta detta långsamt.

Du frågar alltså

>> Karsten e han dansk eller? <<

Varför vill du veta om han är dansk...eller.

Kan man inte bara läsa hans åsikt oavsett om han är svensk eller dansk? Är han dansk så kan han i så fall förvånansvärt bra svenska, eller hur? Så, vad var poängen med att fråga om han var dansk? Jag citerade honom från en tidning...som citerade honom. Därmed kan jag omöjligt veta vem "Karsten" är i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss ta detta långsamt.

Du frågar alltså

>> Karsten e han dansk eller? <<

Varför vill du veta om han är dansk...eller.

Kan man inte bara läsa hans åsikt oavsett om han är svensk eller dansk? Är han dansk så kan han i så fall förvånansvärt bra svenska, eller hur? Så, vad var poängen med att fråga om han var dansk? Jag citerade honom från en tidning...som citerade honom. Därmed kan jag omöjligt veta vem "Karsten" är i verkligheten.

Hmm, jo visst.. men hur vet du vad han grundar sin åsikt på, om du inte vet vem han är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hmm, jo visst.. men hur vet du vad han grundar sin åsikt på, om du inte vet vem han är?

Antagligen samma saker som jag själv grundar mina åsikter på?

Och många andra svenskar som lärt sig att sett lite större på det än enbart fildelning?

Tror du att detta genomförs för landets och svenskarnas bästa?

Nej?

Bra, då har du tänkt ett steg längre, för detta är korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen samma saker som jag själv grundar mina åsikter på?

Och många andra svenskar som lärt sig att sett lite större på det än enbart fildelning?

Tror du att detta genomförs för landets och svenskarnas bästa?

Nej?

Bra, då har du tänkt ett steg längre, för detta är korrekt.

Skönt hur jag slapp tänka själv där :P du styrde upp det åt mig och gav mig en åsikt.. jag känner mig så fulländad nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Skönt hur jag slapp tänka själv där :P du styrde upp det åt mig och gav mig en åsikt.. jag känner mig så fulländad nu.

Du är inte så gammal va?

Inga som helst argument i diskussionen? Det var det inte i den förra heller.

Vet du vad, jag tror att detta är lite för avancerat för dig.

Ge mig lite argument till varför jag har fel istället för att posta orelevanta saker i vartannat inlägg. Det är liksom så man debatterar.

Lycka till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte så gammal va?

Inga som helst argument i diskussionen? Det var det inte i den förra heller.

Vet du vad, jag tror att detta är lite för avancerat för dig.

Ge mig lite argument till varför jag har fel istället för att posta orelevanta saker i vartannat inlägg. Det är liksom så man debatterar.

Lycka till. :)

Är min ålder ditt argument nu då eller vad menar du?

Du verkar ju inte ha så mycket att säga själv då du säger sånna saker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Är min ålder ditt argument nu då eller vad menar du?

Du postar liksom inga som helst argument till "varför jag har fel". Borde det inte vara dags att ta fram ett antal argument istället för en massa ovidkommande snack i vartannat eller varje inlägg?

Har du överhuvudtaget läst nåt om vad lagarna innebär?

Förstår du effekten av dem?

Vet du vad som är på gång?

Annars ser jag inget skäl till att vi har en debatt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Är min ålder ditt argument nu då eller vad menar du?

Du verkar ju inte ha så mycket att säga själv då du säger sånna saker..

Jag säger "såna saker"

Som att lagarna är kränkande och rentav farliga för oss?

Korrekt.

Skall du visa mig nudå att de inte är det?

Du kan börja med att läsa igenom det här.

Kontrollsamhället

http://bevandrad.blogspot.com/2009/02/kont...et-och-fra.html

Fra blogg

http://gemensamt.wordpress.com/category/kontrollsamhalle/

FRA på Wikipedia

http://sv.wikipedia.org/wiki/FRA-lagen

IPRED

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ipred-lagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger "såna saker"

Som att lagarna är kränkande och rentav farliga för oss?

Korrekt.

Skall du visa mig nudå att de inte är det?

Jag kan inte "visa" dig någonting för lika lite som du VET och har förmåga kan "visa" mig hur vi kommer påverkas av den ena lagen eller den andra, så VET inte jag heller det.

Jag är inte som alla andra, jag är precis som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte "visa" dig någonting för lika lite som du VET och har förmåga kan "visa" mig hur vi kommer påverkas av den ena lagen eller den andra, så VET inte jag heller det.

Jag är inte som alla andra, jag är precis som du.

Du var en envis en. Eller är du ett internettroll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det är kul med folk som har starka åsikter bara :P blir så himmla intensiv stämmning.

Å andra sidan fattas det att den som man diskuterar kan åtminstone något om ämnet. Annars är det liksom lite svårt att få igång en diskussion.

DX - Jo, om du läser detta så förstår du.

AndreasNilemo - Men asså, är han dansk?

Jag tror ärligt talat att en diskussion om öl skulle passa dig bättre.

Är du lika "kunnig" om annat också? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ jag är inte dansk! slut diskuterat om det!

Jag ser större änn fildelning. håppas att mera gör det. om inte ha ett bra liv i ert kontroll samhälle! snart får man väll inte gå på toa fören en polis eller nån annan ska kolla så du inte för in bomber i analen eller nåt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan fattas det att den som man diskuterar kan åtminstone något om ämnet. Annars är det liksom lite svårt att få igång en diskussion.

DX - Jo, om du läser detta så förstår du.

AndreasNilemo - Men asså, är han dansk?

Jag tror ärligt talat att en diskussion om öl skulle passa dig bättre.

Är du lika "kunnig" om annat också? :blink:

Anledningen till att jag inte skrev mer till pojken här (AndreasNilemo) var det du skrev nyss DimensionX, inget och komma med utan han är en av dem som bidrar till ett sådant Sverige som nu och kommer och blir om några som du inte reagerar fort och starkt.

Ta en folk öl pojk och kom när du är onykter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ jag är inte dansk! slut diskuterat om det!

Jag ser större änn fildelning. håppas att mera gör det. om inte ha ett bra liv i ert kontroll samhälle! snart får man väll inte gå på toa fören en polis eller nån annan ska kolla så du inte för in bomber i analen eller nåt..

Med hjälp av alla som inte bryr sig om lagen lär ju blir ganska snart :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det är kul med folk som har starka åsikter bara :P blir så himmla intensiv stämmning.

Intensiv stämning?

Du måste vara ganska lättpåverkad? Själv höll jag på att somna av alla ovidkommande inlägg på dagisnivå.

DX - För att delge en kontrapunkterad åsikt baserad på ett substansiellt reellt antagande utifrån ett metafysiskt perspektiv utan att dels trascendera eller sublimera den faktiska dikotomin i själva kärnfrågan...så, platsar du nog bättre i en tråd om väder och vind, eller en tråd som inte handlar om något överhuvudtaget. Då kan nog till och med du tillföra något. :)

AndreasNilemo - Öööh, va, asså. aja. :o

Nuff said.

Skulle gissa att du är cirka 15-18 år gammal. Ganska outbildad (alla stavfel och formuleringsfel i dina texter).

Barnhörnan nästa........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Trascendera"?!

Transcendera heter det vad jag vet, sen får du gärna för en outbildad kille som mig beskriva ditt metafysiska perspektiv utifrån vilken åsikt som helst.

"Själv höll jag på att somna av alla ovidkommande inlägg på dagisnivå"?!

Varför ignorerar du inte bara vad jag säger då?

" (alla stavfel och formuleringsfel i dina texter)." ?!

Du menar till skillnad från tex Morno som är 20 år gammal och ännu sämre på att stava..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
"Trascendera"?!

Transcendera heter det vad jag vet, sen får du gärna för en outbildad kille som mig beskriva ditt metafysiska perspektiv utifrån vilken åsikt som helst.

"Själv höll jag på att somna av alla ovidkommande inlägg på dagisnivå"?!

Varför ignorerar du inte bara vad jag säger då?

" (alla stavfel och formuleringsfel i dina texter)." ?!

Du menar till skillnad från tex Morno som är 20 år gammal och ännu sämre på att stava..

Hur många minuter tar det för dig att göra ett inlägg?

35?

Det var de korta ja...Okey, gissar på 50+

Skrivs de "off forum" måntro? :unsure:

Slänt inte med fingrarna bara. :)

Jo, hädanefter tänker jag ignorera dina inlägg. Finns liksom ingen intelligens eller substans i dem alls. Ingen förlust. ;)

Skillnaden mellan dig och morno är...........

Att han har ett budskap i sina inlägg. Du har liksom ingenting, typiska troll inlägg. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intensiv stämning?

Du måste vara ganska lättpåverkad? Själv höll jag på att somna av alla ovidkommande inlägg på dagisnivå.

DX - För att delge en kontrapunkterad åsikt baserad på ett substansiellt reellt antagande utifrån ett metafysiskt perspektiv utan att dels trascendera eller sublimera den faktiska dikotomin i själva kärnfrågan...så, platsar du nog bättre i en tråd om väder och vind, eller en tråd som inte handlar om något överhuvudtaget. Då kan nog till och med du tillföra något. :)

AndreasNilemo - Öööh, va, asså. aja. :o

Nuff said.

Skulle gissa att du är cirka 15-18 år gammal. Ganska outbildad (alla stavfel och formuleringsfel i dina texter).

Barnhörnan nästa........

Vilken dryg j**** stil du kör med

Skärpning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Vilken dryg j**** stil du kör med

Skärpning

*viskar*

Om du missade det så var det själva meningen med inläggen.

Du har inte tänkt på att göra dig av med den där eländiga signaturen?

Borde vara förbjudet att posta sånt där animerat skräp som bara slöar för "oss andra".

Tar det 30 min att göra ett inlägg för dig också?

Kanske bamse animeringen som suger all bandbredd..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...