bornor Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Att installera Internet Explorer 8 går bra. Men när jag startar IE8 så får jag följande meddelande: "iexplore.exe - Programfel" - Instruktionen på "0x5a934001" refererade till minnet på "0x5a934001". Det gick inte att utföra eventuell minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "written". Slut citat. Jag använder Win XP Home med sp3 och alla uppdateringar är installerade. Internminne 3 gb. Om jag avinstallerar ie8 så fungerar ie7 igen. Vad kan det vara för fel. Hoppas någon vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Googlade lite, skumt fel. Har Du provat att installera om IE8. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bornor Posted April 16, 2009 Author Share Posted April 16, 2009 Googlade lite, skumt fel. Har Du provat att installera om IE8. ? Jag har avinstallerat och ominstallerat flera gånger. Jag har t o m ominstallerat Windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Använder du en installations-cd, modifierad med nLite när du installerar XP kanske? Det kan i så fall orsaka fel som gör att IE8 inte fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bornor Posted April 16, 2009 Author Share Posted April 16, 2009 Hej, Jag provat både med en OEM-version av XP Home och en retailversion av XP Pro. Det enda som gjorts med XP pro är att sp3 är intregrerat inga andra ändringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts