Gå till innehåll

Internet ingen mänsklig rättighet, Nytt EU-förslag.(diskutera)


morno

Recommended Posts

Internet kommer att bli som kabel-tv och bara ge åtkomst till de sidor du betalar för, menar kritikerna. Fri tillgång till webben är ingen mänsklig rättighet, hävdar förespråkarna.

http://www.dn.se/kultur-noje/forhandlingar...mpaket-1.844537

Håller med till 100%...

Barnfamiljerna borde jubla, nu kan deras barn surfa tryggt. Borde införts för längesedan. Betala för det du behöver, så slipper du resten av Internets bakgator...

Själv skulle jag betala för:

dn.se

sl.se

alltomxp.se

Och eftersom jag hatar meningslösa diskussioner, så låser jag tråden själv...

Eftersom byggarebob låste sin tråd så tycker jag det är hets mot folkgrupp! jag blev fli förbannad när jag läste detta. diskutera detta här. Byggarebob var feg när han låste tråden kommer inte jag göra. jag står för mitt ord. om nån mod eller stenis känner att denna tråden har gått ÖVERSTYR skriv det med gör inget fören ni hört vad andra tycker annars så blir bara folk arga och skapar nya topics om det gammla. nu när detta är sakt över till ämnet!

Vad i hela ODENS syster! vad tänker folk med RÖVA eller? hur kan dom vara så korkade att lägga fram ett sånt här förslag! ska vi snart inte ha nått kvar?! vi betalar skatt, bredband och bredbands TV och NU SKA VI BETALA FÖR ATT BESÖKA VISSA SIDER! jag säger detta till alla slöa ASS som inte Bryr sig! Redigerat: Ovårdat språk:

Det finns Program som kan blovka villka sider du inte vill att ditt barn ska kolla på om du har en router så kan du blocka sider och ord du inte vill att ditt barn ska söka på detta förslag om den går igenom så kommer jag att bli så förbannad att jag ska åka till stockholm eller vart Redigerat: Ovårdat språk: sitter och snacka med dom.

Redigerad av Malou
Redigerat: Ovårdat språk:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom byggarebob låste sin tråd så tycker jag det är hets mot folkgrupp! jag blev fli förbannad när jag läste detta. diskutera detta här. Byggarebob var feg när han låste tråden kommer inte jag göra. jag står för mitt ord. om nån mod eller stenis känner att denna tråden har gått ÖVERSTYR skriv det med gör inget fören ni hört vad andra tycker annars så blir bara folk arga och skapar nya topics om det gammla. nu när detta är sakt över till ämnet!

Vad i hela ODENS syster! vad tänker folk med RÖVA eller? hur kan dom vara så korkade att lägga fram ett sånt här förslag! ska vi snart inte ha nått kvar?! vi betalar skatt, bredband och bredbands TV och NU SKA VI BETALA FÖR ATT BESÖKA VISSA SIDER! jag säger detta till alla slöa ASS som inte Bryr sig! Redigerat: Ovårdat språk:

Alla vet redan vad du tycker.. och är rätt trötta på att höra det.

Slappna av och låt folk tycka va f dom vill.

Redigerad av Malou
Redigerat: Ovårdat språk:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla vet redan vad du tycker.. och är rätt trötta på att höra det.

Slappna av och låt folk tycka va f dom vill.

jasså vet alla men varför postade du då? kunde inte nån annan posta detta. hur vet du vad jag TYCKER om Byggarebobs handling? just det du visste inte vad jag tyckte fören du läst min tråd. så jag tycker att du kan ta det lite lungt med på hoppen AN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jasså vet alla men varför postade du då? kunde inte nån annan posta detta. hur vet du vad jag TYCKER om Byggarebobs handling? just det du visste inte vad jag tyckte fören du läst min tråd. så jag tycker att du kan ta det lite lungt med på hoppen AN.

Dom orkar antagligen inte bry sig om vad du tycker längre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Kan man inte låta de "som vill" få bli övervakade och betala för sidorna?

Och dessutom bara ha några att välja på.

Så får resten av oss surfa som vanligt. :)

Låter både rättvist och demokratiskt. ;)

Jag menar, att då kan barnen i de hemmen inte surfa på några "bakgator". :)

Men...alla behöver ju inte drabbas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte låta de "som vill" få bli övervakade och betala för sidorna?

Och dessutom bara ha några att välja på.

Så får resten av oss surfa som vanligt. :)

Låter både rättvist och demokratiskt. ;)

Jag menar, att då kan barnen i de hemmen inte surfa på några "bakgator". :)

Men...alla behöver ju inte drabbas.

Det hadde ju varit den ultimata lösningen för alla, då hadde vi sluppit sånn här skit från alla sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det hadde ju varit den ultimata lösningen för alla, då hadde vi sluppit sånn här skit från alla sidor.

Precis, det låter liksom fel att tvinga på alla sånt här.

Tyvärr är det ju det som händer just nu, alltså att alla skall tvingas på sånt här skräp.

Låter inte riktigt rätt.

Låt de som vill, få bli övervakade istället. De kan gärna få betala för 3 st sajter också om de vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hadde ju varit den ultimata lösningen för alla, då hadde vi sluppit sånn här skit från alla sidor.

jag startade inget bara sa vad jag tyckte. Byggarebobs fel att han låste! han får stå för konsekvenserna av hans handlade! som vi alla måste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
jag startade inget bara sa vad jag tyckte. Byggarebobs fel att han låste! han får stå för konsekvenserna av hans handlade! som vi alla måste!

Kan bara hålla med dig Morno.

Det är fegt att inte stå för sin åsikt och belägga alla andra med munkavle. Alla skall ha rätt att uttrycka sin åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte låta de "som vill" få bli övervakade och betala för sidorna?

Och dessutom bara ha några att välja på.

Så får resten av oss surfa som vanligt. :)

Låter både rättvist och demokratiskt. ;)

Jag menar, att då kan barnen i de hemmen inte surfa på några "bakgator". :)

Men...alla behöver ju inte drabbas.

Jag hade egentligen bestämt mig för att inte kommentera dina inlägg längre men nu när du för en gångs skull skrev nånting som var riktigt vettigt och skrev det på ett ganska vettigt sätt förutom de obligatoriska onödiga tomraderna så kunde jag inte låta bli. Bra tänkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Man kan kanske filtrera bort stora delar av internet hos personer som inte tror att de klarar av att hantera hela internet. Ett internet i form av Kabel TV modell låter inget vidare i mina öron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag hade egentligen bestämt mig för att inte kommentera dina inlägg längre men nu när du för en gångs skull skrev nånting som var riktigt vettigt och skrev det på ett ganska vettigt sätt förutom de obligatoriska onödiga tomraderna så kunde jag inte låta bli. Bra tänkt!

Det tackar vi för Nicklas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Konsekvenserna?!?! är du hög! detta är ett forum på internet!! inte någons existens..

Fortfarande inget skäl för att låsa en tråd med bara ett inlägg, för att man inte vill höra andras åsikter.

Detta är ett "diskussionsforum" ingen anslagstavla för åsikter.

Alltså diskuterar man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade egentligen bestämt mig för att inte kommentera dina inlägg längre men nu när du för en gångs skull skrev nånting som var riktigt vettigt och skrev det på ett ganska vettigt sätt förutom de obligatoriska onödiga tomraderna så kunde jag inte låta bli. Bra tänkt!

Måste tillstå mig att hålla med där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande inget skäl för att låsa en tråd med bara ett inlägg, för att man inte vill höra andras åsikter.

Upp till var och en igentligen för det är bara ett inlägg på någons forum på internet och har ingen avgörande betydelse.. men jag fattar din poäng.

Gillar man det inte är det bara att skita i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Upp till var och en igentligen för det är bara ett inlägg på någons forum på internet och har ingen avgörande betydelse.. men jag fattar din poäng.

Nej.

Detta är ett "Diskussionsforum"

Ingen anslagstavla för åsikter.

Eller hur? :)

Alla skall få säga sitt utan att beläggas med munkavle.

Annars postar man ingen åsikt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Detta är ett "Diskussionsforum"

Ingen anslagstavla för åsikter.

Eller hur? :)

alla skall få säga sitt utan att beläggas med munkavle.

Annars postar man ingen åsikt alls.

Du kan ju säga vad du vill i alla fall.. eller? måste ju inte vara i den tråden, morno lyckades ju hur bra som helst eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Du kan ju säga vad du vill i alla fall.. eller? måste ju inte vara i den tråden, morno lyckades ju hur bra som helst eller?

Visst har du en poäng där. Men det var ändå fel att posta en åsikt för att direkt låsa tråden. Inget som någon av oss bör göra i fortsättningen. Nu när Morno startade en tråd så hoppade jag in. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

För att ge min åsikt om ett internet i kabel-tv modell.

Inte en chans.

Internet har alltid handlat om att få information, vi skall inte behöva betala för att se sidorna. Vi skall inte heller ständigt behöva bli övervakade och loggade i allt vi gör. Det är så fel det kan bli och strider mot precis allt som internet var tänkt för.

Till ByggareBob

Om du vill ha ett internet som kabel-tv modell?

Du vill betala för vissa sajter?

Detta är HELT OKEY för mig, så länge du inte tvingar på mig att göra samma sak.

Du får gärna ha så på DIN dator om du vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ge min åsikt om ett internet i kabel-tv modell.

Inte en chans.

Internet har alltid handlat om att få information, vi skall inte behöva betala för att se sidorna. Vi skall inte heller ständigt behöva bli övervakade och loggade i allt vi gör. Det är så fel det kan bli och strider mot precis allt som internet var tänkt för.

Till ByggareBob

Om du vill ha ett internet som kabel-tv modell?

Du vill betala för vissa sajter?

Detta är HELT OKEY för mig, så länge du inte tvingar på mig att göra samma sak.

Du får gärna ha så på DIN dator om du vill. ;)

håller helt med! om nån säger till mig att göra nåt som jag tycker är fel på MIN dator så ber jag DEN personen som säger det at Dra åt Hellvette! min dator jag bestämmer! om det är så att ponten vill övervaka folk så är det bara att koppla ur internet för gott på min dator kommer inte att leva i en värd där vi har sånna som är IDIOTER styr vad/hur vi ska tänka! håppas folk vaknar snart annars så kommer vi alla bli övervakade i sömnen också!

detta är en av farorna till att IPred lagen kom ikraft! ni kan vem som helst lägga fram ett förskag bara för att RADERA BORT TORRENT SIDER!! det är inte TPB's fel att deras ANVÄNDARE laddade upp illigala FILER! MEN FOLK FATTAR EJ DET.

(är sur som ***!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
förlåt Malou. ilskan tog över. blev bara så arg på byggarebobs handling. lessen för det.

Man lär sig alltid nåt. Jag tror inte att vi kommer se mer sånt här i fortsättningen utan att låsta trådar bara inträffar vid färdiga diskussioner eller om de spårat ur.

Godnatt alla på forumet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou
förlåt Malou. ilskan tog över. blev bara så arg på byggarebobs handling. lessen för det.

Ok. Kan förstå att man kan bli ilsken m.m men man bör ändå försöka använda vårdat språk och definitivt inga personangrepp/påhopp.

Men jag litar på dig ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...