Gå till innehåll

Windows 7 RC


mumfie

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

tar hellre hem den ifrån MS säkrare.. gud vet vad dom dom som lakt ut den kan ha gjort med den..

Har du hört talas om hash? MD5 som exempel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt! Är man inte beredd på att man kan få en massa extra jobb och bekymmer, skall man aldrig installera beta/RC produkter från NÅGON tillverkare... åtminstone inte på sin ordinarie bruksmaskin. Detta gäller naturligtvis särskilt för operativsystemet!

Det är ju rätt, men en RC ska man kunna lita på. Det är ju en kandidat till släpp, dvs produkten är helt klar och kan släppas om inget visar sig vara tokigt. Egentligen är man ju inte säkrare med en RTM-version då även den kan vara tokig.

RC kan man lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du öppnå med ditt inlägg, försöker du jämföra att bygga ett OS med ett CMS system? Självklart består windows av ett _antal_ funktioner som används av varanda på alla möjliga sätt :)

Jag tyckte också det var konstiga jämförelser som helt plötsligt kom upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev faktiskt mer eller mindre först. ;)

Fast det har ju inte med saken att göra.

Det enda jag ville ha ut var att borde det inte vara lättare att skapa olika moduler istället för att bädda in allt?

Borde vara lättare att hitta fel och rätta till dom om det är i modulerna. För då vet man om en sektion eller program är trasigt så vet man var felet ligger och utan bekymmer bara byta ut den mot en annan.

Alltså du verkar ju helt enkelt intresserad över hur programering fungerar rent allmänt som jag tolkar det. Du ställer bra frågor fast att dom är ganska off topic ;) Allt du säger att man borde göra är redan gjort; att dela upp saker i moduler och funktioner har man gjort till en självklarthet sedan minst 1970 talet (om inte mycket tidigare, vad vet jag jag är inte gammal). Windows är ju inte heller en enda stor klump - det är ju flera hundra (eller tusen?) filer som tillsamamns agerar "Windows". Om du arbetar och fixar buggar i en fristående modul får du inga buggar på andra moduler, men Microsoft har en väldigt sträng policy över att allt ska frysas i tid och sånt där.

Alltså när man skriver kod har du ju möjlighet att dels dela upp produkten på olika källkodsfiler, dels dela upp det på olika nivåer av abstraktion (C++ har stöd för detta), dels dela upp det på olika funktioner och dels att dela upp det på totalt separata program. Dll-filer är ju även kod som länkas dynamiskt (under körningstid) vilket gör att man kan dela på kod mellan program (moduler) som använder samma kod. Allt detta är redan gjort. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du al6.. hörde att nya 7 skulle vara skrivet i Java.. stämmer det?

Näe förlåt jag va bara tvungen sorry

Antar att detta är ett skämt men jag vill ändå svara med ett seriöst inlägg ;)

Svaret är helt enkelt nej; det är omöjligt att skriva operativsystem i java, eftersom java i sig själv måste köras genom en virtuell maskin, vilken inte existerar om du inte först har ett operativsystem ;)

Windows 7 är skrivet i C++.

Dessutom kan man inte skriva en enda drivrutin i java, eller liknande, eftersom java är "plattformsoberoende" och därför bara har stöd för "den gemensamma nämnaren av alla OS", vilket inte är något att hurra över. Även vidare så är java en konkurrent till Microsofts egna utvecklingsspråk.

Java är en usel kopia av C++.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...