Gå till innehåll

Admin


bobcat

Recommended Posts

Har försökt att installera ett program men får upp en skylt som säger att jag måste vara inloggad som Admin. , men vad jag vet så är jag Datoradmin. (om jag tittar på konto inställningar)

Kör XP Pro sp2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vissa vet inte att det finns SP3 eller så blir hans CD-key invaild när han uppgraderar.. blev så för min mamma hom har CD-keyn på sidan av sin data.. hon ringde MS och frågade.. dom sa att dom visste inte varför den hadde blivit blockad.. men hon fick en ny av dom.. detta var 2005.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rekommendabelt att hålla sitt operativsystem (och övriga program) uppdaterat. SP3 kom för snart ett år sedan, och innehåller en mängd uppdateringar. ;)

Fixar sp3 problemet som jag har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixar sp3 problemet som jag har?

Vem vet? :unsure: Jag har inte sett något om en sådan bugg som du beskriver, i XP SP2. Tycker i alla fall att du skall uppdatera till SP3. Enklast är det via Windows Update, men du kan också ladda ned hela SP3.

Testade du mitt förslag (högerklicka o.s.v.)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tästa i Welcome screenen du har väll fler änn en användare förmodar jag ta då och gör Ctrl + Alt + Del 2 ggr. då ska de komma upp en ruta så du kan skriva in ditt användar namn. det anvärnamet som är skapad av Windows för specciella fall är Administratör eller Administrator. tästa det om inte det funkar då så tästa att ladda ner SP3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han inte kan installera program, så kan han sannerligen inte installera sp3 heller...

det vet man alldrig..

bättre att ta det säkra för det osäkra.. bättre att ha försökt änn att låta de va!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

,em ibland segrar dom 00,2%. så låt han tästa allt så vi kan göra en korrect bedömning istället för att ge en felaktig en.. bättre med 1 rätt än 10 fel.

Jaha pöjkar nu har jag lagt in SP3 men fortfarande samma fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, då är du admin lik förbannat, eftersom: Note You must be logged on to Windows with a user account that is a computer administrator to complete these methods

Ej admin = inget SP

Låter skumt det här...

Nu har jag fixat det genom att köra i felsäkertläge , får tacka för hjälpen iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...