Gå till innehåll

Diskussionstråd: Diskussionsinlägg från trådarna Piratnyheter & Piratnytt


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX
Om 15 min.

Tack för länken. :)

PIRATEBAY!!!!!

GO GO GO

Hoppas det går bra, håller tummarna.

Kampen mot fascismen och övervakningssamhället. ;)

*****************************************************************************

Inlägg i den här tråden är sammanfogade från nedanstående trådar:

Piratnyheter

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=17130

Piratnytt!, Alla nyheter om fildelningen i tidningarna postas här!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=17176

Redigerad av Malou
Diskussionsilägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 223
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX
Å andra sidan, vad hade man väntat sig. Mediabolagen styr som de vill, tyvärr.

Edit:

TJOOHOO!!!!!!!!

TOPPEN. :)

Edit:

Tyvärr, det verkar som om mediabolagen styr den här marionettregeringen som de behagar. Rubriken ändrad, igen.

Lite trist att se att man säljer ut sina egna till amerikanska makthungriga mediabolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är fanemej skamligt.... även om jag inte trodde att PB-pojkarna skulle gå helt utan påföljd så är ju detta bara ett ytterligare bevis på att Sverige sitter i knät på mediejättarna...

Fruktansvärt patetiskt att sätta så orimliga skadestånd. I ett brottsmål så ska ekonomin hos de tilltalade räknas med i ekvationen. Undrar om någon av killarna har sådana förmögenheter att de kan betala dessa skadestånden?

Jäkligt besviken....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Detta är fanemej skamligt.... även om jag inte trodde att PB-pojkarna skulle gå helt utan påföljd så är ju detta bara ett ytterligare bevis på att Sverige sitter i knät på mediejättarna...

Fruktansvärt patetiskt att sätta så orimliga skadestånd. I ett brottsmål så ska ekonomin hos de tilltalade räknas med i ekvationen. Undrar om någon av killarna har sådana förmögenheter att de kan betala dessa skadestånden?

Jäkligt besviken....

Rena farsen, sorgligt att ens beskåda. :D

PB stäms på uppdiktade fantasibelopp, för "Kopior", Och där sitter en som kan noll om saken, skrattretande.......

Löjligt.

Rena teatern........... :lol:

PB%20konferens.jpg

Man skäms för Sverige efter att ha sett ett sånt här spektakel. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det kommer nob bli svårt för dom att betala din skadeståndet. Det är ju hur mycket som helst

Precis, påhittade fantasisummor dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Precis, påhittade fantasisummor dessutom.

Sen är 90% av alla på forumet för sånt här? :o

Borde vara olagligt att sitta och hitta på fantasisummor.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Inverterade talet av 90. :rolleyes:

Förresten, glöm 90%

Jag har nog inte ens hört 5% säga sig vara emot utan tyst accepterat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte domen dröja flera år? Sen så är väl detta tingsrätten? Kommer ju överklagas till högsta domstolen så klart, där kan dom kanske ha chans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Skulle inte domen dröja flera år? Sen så är väl detta tingsrätten? Kommer ju överklagas till högsta domstolen så klart, där kan dom kanske ha chans?

Skönt att se dig på tråden al6. ;)

Stämmer bra.

Men detta var allt rena farsen att beskåda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Får bara hoppas att högre rättsinstanser inte är betalda av mediejättarna.

Thumbs up for Lionking. ;)

Håller tummarna jag också. Får hoppas att det finns nåt svenskt kvar som inte lyder under amerikanska bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Utveckla dig lite, är du snäll.

Säger man inget, så accepterar man detta utan invändningar.

Annars höjer man sin röst och säger att man inte tycker om detta.

Därför är säkert 90% eller fler på forumet FÖR IPRED och FRA samt tycker att rättegången såg helt okey ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger man inget, så accepterar man detta utan invändningar.

Annars höjer man sin röst och säger att man inte tycker om detta.

Ah...ok...

Jag går på samma linje som ovanstående. Att låta en svensk tingsrätt få röra detta från första början är förvånande. Det är bara slöseri med skattepengar... Nu får man lägga allt hopp till hovrätten att de ser detta för vad det är.

Det värsta av allt är att killarna nu är dömda för MEDHJÄLP till brott mot upphovsrätten... Detta innebär att åklagaren borde kunna åtala övriga aktörer i denna härvan. Bolaget som upplåter webbplatsen åt PirateBay? Det borde vara lika rimligt att dom skulle åtalas? Alla annonsörer som synts på PB? Och framförallt... alla vi användare? Men nä.... åklagaren sätter dit några pojkar för att markera vem som styr. Varför? Syndabockar... "dom visste att dom husade utrymme för utdelning av skyddat material"....

Misstänker att åklagaren faktiskt skäms i eftermiddag... även om det inte kommer att synas i media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ah...ok...

Jag går på samma linje som ovanstående. Att låta en svensk tingsrätt få röra detta från första början är förvånande. Det är bara slöseri med skattepengar... Nu får man lägga allt hopp till hovrätten att de ser detta för vad det är.

Det värsta av allt är att killarna nu är dömda för MEDHJÄLP till brott mot upphovsrätten... Detta innebär att åklagaren borde kunna åtala övriga aktörer i denna härvan. Bolaget som upplåter webbplatsen åt PirateBay? Det borde vara lika rimligt att dom skulle åtalas? Alla annonsörer som synts på PB? Och framförallt... alla vi användare? Men nä.... åklagaren sätter dit några pojkar för att markera vem som styr. Varför? Syndabockar... "dom visste att dom husade utrymme för utdelning av skyddat material"....

Misstänker att åklagaren faktiskt skäms i eftermiddag... även om det inte kommer att synas i media.

Kan bara hålla med dig Manneman.

Döm hela kedjan för medhjälp i så fall.

Märkligt att man dessutom glömmer att ta med alla inkomster som fildelningen GETT. All PR, all spridning mm.

Men det utelämnar man givetvis. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med dig Manneman.

Döm hela kedjan för medhjälp i så fall.

Märkligt att man dessutom glömmer att ta med alla inkomster som fildelningen GETT. All PR, all spridning mm.

Men det utelämnar man givetvis. :rolleyes:

Har läst lite olika bloggar sen domen kom... hittade några lysande argument kring detta...

Varför jagar ingen Google? Varför jagas inte You Tube? Det är ändå wepplatser som verkligen har skyddat material för visning och nerladdning. Jo, att sätta åt stora företag är inget som skräms. Sätter man åt några ungdomar så sätter man skräck i nerladdarna och får dem att bli mer eftertänksamma...

För egen del kommer jag nu sätta sprätt på varenda mbit och tanka ner allt jag orkar. Mig skrämmer dom f-n inte.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Har läst lite olika bloggar sen domen kom... hittade några lysande argument kring detta...

Varför jagar ingen Google? Varför jagas inte You Tube? Det är ändå wepplatser som verkligen har skyddat material för visning och nerladdning. Jo, att sätta åt stora företag är inget som skräms. Sätter man åt några ungdomar så sätter man skräck i nerladdarna och får dem att bli mer eftertänksamma...

För egen del kommer jag nu sätta sprätt på varenda mbit och tanka ner allt jag orkar. Mig skrämmer dom f-n inte.

Mange

Precis, jaga ALLA i så fall.

Men det vågar de inte.........

De är ju inte prickade av amerikanska bolag.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någ gång borde vi verkligen slå hårt tillbaka mot dessa idioter. Klippa sönder varenda sladd till telemasterna eller vad f*n som helst. En liten demostration hjälper inte i dagsläget. Man måste ta i med våld och verkligen visa att svenska folket borde vara med och bestämma. Vi är allt för mesiga när det gäller lagar. Hoppas nån superhjälte som typ Bruce Wayne kommer in i bilden snart :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...