Gå till innehåll

Diskussionstråd: Diskussionsinlägg från trådarna Piratnyheter & Piratnytt


Gäst DimensionX

Recommended Posts

  • Svar 223
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX
Näe det är ju fullständigt vansinnigt att göra.. hur kan du föreslå något sådant?

Låt mig tala om i all hemlighet, att det inte var speciellt svårt.

Tänkte göra mig lite lätta pengar.

Jag tänker ta med banknumret i min presentation, jag har ändå bara 2.50 Kr kvar.

Går det bra om jag slänger in mitt mobilnummer också? En bild också kanske? Duger skolfoto? Blodgrupp, försäkringsbevis. Avverkad licens för pilbåge modell "jano", busskort och bibliotektkort, dvs lånenummer. Arv och fastighetsbevis, skonummer med inlägg av toppluvestorlek.

Där har vi det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig tala om i all hemlighet, att det inte var speciellt svårt.

Tänkte göra mig lite lätta pengar.

Jag tänker ta med banknumret i min presentation, jag har ändå bara 2.50 Kr kvar.

Går det bra om jag slänger in mitt mobilnummer också? En bild också kanske? Duger skolfoto? Blodgrupp, försäkringsbevis. Avverkad licens för pilbåge modell "jano", busskort och bibliotektkort, dvs lånenummer. Arv och fastighetsbevis, skonummer med inlägg av toppluvestorlek.

Där har vi det. :)

Perfekt, då saknas inget liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Perfekt, då saknas inget liksom.

Jo två saker, jag var inte helt ärlig.

Skattsedeln och referensnummer för smygdrift av en DE-563 Balaxo.

Får man drista sig till att fråga en sak Andreas?

Du var inte speciellt intresserad av ämnet ens i den förra tråden. Rätt?

Du tycker mest det är kul att vi är "intensiva" på tråden. Rätt?

Då kommer den naturliga följdfrågan, varför postar du i tråden, OM du inte har intresse av ämnet?

Eller har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan gjort slut med Hollywood köper ej en enda skiva numer samt vägrar jag bio ej heller hyra en enda dvd film och det tänker jag fortsätta med.

Har blivit medlem i pirat partiet samt jag kör vpn och har instalerat Securstardrive crypt på datorn.

Längtar till vårt nästa val så vi får bort dessa förtryckande lagar från vårt samhälle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
"when you pirate, youre downloading communism"

Och du har inte läst nåt i tråden förstår jag?

Läs gärna, innan du kommenterar. :)

Tja, hellre laddar jag ner "kommunism" än att vara ständigt STASI bevakad. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har inte läst nåt i tråden förstår jag?

Läs gärna, innan du kommenterar. :)

Tja, hellre laddar jag ner "kommunism" än att vara ständigt STASI bevakad. ;)

Och du har inte gått i skolan förstår jag?

Tänk gärna, innan du kommenterar. :)

Kommunism är i grunden en fin tanke om jämlikhet precis som fri kultur, det är bara synd att den inte funkat så bra i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Och du har inte gått i skolan förstår jag?

Tänk gärna, innan du kommenterar. :)

Kommunism är i grunden en fin tanke om jämlikhet precis som fri kultur, det är bara synd att den inte funkat så bra i praktiken.

Kommunism är inte ett dugg fin, lika illa har den fungerat eftersom själva iden är åt skogen. Studera länderna som haft den så förstår du snabbt varför den faller. Det finns liksom en stor hake med hela iden om kommunism, kan du gissa vilken?

Och då övergår vi till något som kallas anarki istället, det fungerar lika illa det, tyvärr.

Och i det här fallet ville nog inte aok fälla en snäll kommentar. Det hade du vetat om du läst tidigare trådar i den här delen.

Man brukar även kalla linux användare för kommunister, men inte för att vara snäll.

Så själva ordet "kommunism" säger man inte för att vara "hygglig".

Läs på Nicklas.

Invänta en bättre chans att försöka "ta ned DX på jorden". Om du nu får någon vill säga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
DimensionX: jag vet inte vad du snackar om nu :P du tappade mig vid Kommunism :P anarki är DÅLIGT.

jag har väll inget mer att säga om denna tråden.

Men, Nicklas tycker ju att iden till Kommunism är bra. :o

Hej och hå Nicklas, vilken fin ide. :blink:

Piratpartiet.

31 044 medlemmar på morgonen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Morno och DimensionX, ni borde kandidera till riksdagen...

Jodå, Piratpartiet kanske?

De växer ju snabbt nu.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu tillbringat en god stund med att läsa hela tråden... Alltomxp´s forum har alltid hållt en hög klass och varit läsvärt, men det här är f-n det största bottennapp till tråd jag nånsin läst! Ett visst underhållningsvärde finns absolut, annars hade jag inte läst vidare, men det tillför knappast något på en sida som alltomxp!

Tråkigt att se/läsa personers inlägg där det blir rena påhopp... Vissa av postarna i den här tråden ska nog hålla sig till Flashbacks forum och det gäller även en del "erfarna" postare här på forumet! Ni borde veta vilka ni är...! ;) Och "erfarna" postare borde veta bättre än att gå in i diskussioner som troll startar! Och även om det inte är ett troll som svarar emot så måste man väl för tusan ha respekt för andras åsikter? Vill man fildela så fine, kör på... Vill man inte och tycker att det är fel så gör det inte helt enkelt...!

En diskussion bygger på fakta, och det är en bristvara i den här tråden, från båda "lägrens" sida...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Har nu tillbringat en god stund med att läsa hela tråden... Alltomxp´s forum har alltid hållt en hög klass och varit läsvärt, men det här är f-n det största bottennapp till tråd jag nånsin läst! Ett visst underhållningsvärde finns absolut, annars hade jag inte läst vidare, men det tillför knappast något på en sida som alltomxp!

Tråkigt att se/läsa personers inlägg där det blir rena påhopp... Vissa av postarna i den här tråden ska nog hålla sig till Flashbacks forum och det gäller även en del "erfarna" postare här på forumet! Ni borde veta vilka ni är...! ;) Och "erfarna" postare borde veta bättre än att gå in i diskussioner som troll startar! Och även om det inte är ett troll som svarar emot så måste man väl för tusan ha respekt för andras åsikter? Vill man fildela så fine, kör på... Vill man inte och tycker att det är fel så gör det inte helt enkelt...!

En diskussion bygger på fakta, och det är en bristvara i den här tråden, från båda "lägrens" sida...!

Om du missat det?

Det är en "nyhetstråd" ingen diskussionstråd i första hand, även om det sker en del ordväxlingar.

Annars håller jag med i en del av vad du säger, speciellt det där näst sista.

Sen om man kallar nyheter för fakta eller inte, är upp till var och en. :)

Och du, detta är "Cafet", ingen seriös datadel? Stället där vi pratar väder och vind? Film, lite musik och annat som inte har mycket med data att göra.

Seriöst är heller inget krav, är det?

För övrigt så har jag haft 10 gånger så seriösa diskussioner på Flashback om filosofi, kvantfluktation, klimat och religion, än på detta forumet.

Här rapporterar vi vad som händer i frågan, jag har varit mest aktiv av alla med att posta nyheter och länkar här, så vi hålls informerade om vad som händer, nu när det händer så snabbt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ja du e-som, detta är tragiskt. AlltomXP/Vista har på senare tid förfallit till rena chatter hålan.

Ni vet själva vilka(en) ni är som trasar sönder trådarna i detta en gång så fina forum.

Ni borde hålla er till Twitter.

P.S. Detta inlägg kommer att självutplånas inom några minuter...

Waxinator, får jag fråga vilken forumdel vi postar i?

Cafet?

Stället för väder och vind, min nya prydnadselefant eller kaffereps-snack.

Förvänta er inte alltför mycket seriösitet härinne. ;)

Finns det starka viljor så uppstår debatter blandat med nono inlägg. Precis som på många andra forum.

Sen...ju fler vi blir, ju mer sånt kommer vi att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag håller med dig waxinator

Det finns andra forum som dom kan hålla till i.

Ringer i en liten klocka.

Hej kal, vi är i cafet. ;)

Och vi är över 10.000 här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag tror inte du vet var du är!!!

och jag tror inte du hann läsa Waxinators inlägg,

för då hade du inte svarat så dumt.

Så, vilken forumdel är vi i?

Cafet?

Stället där vi skall koppla av och prata om lite allt möjligt kul?

Sen är vi över 10.000 här.

Hur, tror du att det ser ut på andra forum? Är du medlem i fler forum? Det är jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...