Gå till innehåll

Stänger ned Internet


Lingman

Recommended Posts

Någon som kan begripa följande fenomen.

Använder Relakks för DL - fungerar som sig bör i omk 10 - 25% DL. Sedan tvärnit, hela nätet är nere. Efter att ha tagit bort Relakks tar det mellan 5 och 10 minuter innan nätet åter fungerar.

Gör då om samma procedur, samma sak utspelar sig.

Jag har testat alla de stora torrentsprogrammen med samma märkliga effekt. Blixtvik LAN bredband 100/100 mbps

Jag har Windows Vista home på en Intel 2,2 ghz duo och ett för ändamålet asus moderkort, alltså inget märkvärdigt

Jag har testat med att stänga av MS brandvägg, inget hjälper. Nätet går bara ned! Utan Relakks fungerar allt. Då jag påtalat detta för ansvariga på Relakks har de givit mig en rad konfig utan resultat

Inga felaktigheter på min konfig rapporteras med Ashapoo,s Winoptimizer 6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan begripa följande fenomen.

Använder Relakks för DL - fungerar som sig bör i omk 10 - 25% DL. Sedan tvärnit, hela nätet är nere. Efter att ha tagit bort Relakks tar det mellan 5 och 10 minuter innan nätet åter fungerar.

Gör då om samma procedur, samma sak utspelar sig.

Jag har testat alla de stora torrentsprogrammen med samma märkliga effekt. Blixtvik LAN bredband 100/100 mbps

Jag har Windows Vista home på en Intel 2,2 ghz duo och ett för ändamålet asus moderkort, alltså inget märkvärdigt

Jag har testat med att stänga av MS brandvägg, inget hjälper. Nätet går bara ned! Utan Relakks fungerar allt. Då jag påtalat detta för ansvariga på Relakks har de givit mig en rad konfig utan resultat

Inga felaktigheter på min konfig rapporteras med Ashapoo,s Winoptimizer 6

Byt program då? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är din ISP? har samma problem hemma hos min mamma.. har sett att massa USAska vill åt hennes IP och komma om hon laddar ner Piratkopier :S ladda ner PeerGardian2 så är du lite säkrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt att du i alla fall har fått svar av Relakks.... min uppkoppling fungerade en halv dag, sedan fick jag beskedet att mitt konto inte existerar... samma sak om jag försöker logga in på hemsidan! Nu, en vecka efter att jag påtalade problemet, har man forfarande inte svarat på mitt mail, som förövrig är författat EXAKT enligt anvisningarna på hemsidan!

En skarp varning för att anlita Relakks alltså!

Som läget är nu, har jag ju faktiskt blivit blåst på 149:-, som 3 månaders abonnemang kostar! ...Jag kommer naturligtvis inte att nöja mig med det!

Vad gäller ditt specifika problem, så kan det mycket väl vara så att morno är på rätt spår. Hollywoodmaffians hackergäng jobbar inensivt på att knäcka tjänster som Relakks, Dold, Mullvad m.fl. Ett IP som dom tidigare har registrerat på någon tracker, och som plötsligt bara visar upp krypterad trafik, är ju högintressant att hacka! Även om dom kanske inte alltid lyckas, så kan du vara säker på att dom försöker i alla fall, och det kan så klart skapa störningar i din trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp.. USa vill ha makt på internet och på jorden! snart kommer dom hota oss alla så som dom gör med vapnerna! dom vill ha makt se på sverige idag.. dom stora "Ledarna" bugar sig för USA som den stora makten.. förr så stog vi stolta men nu kryper vi svenskar för USas förtryck. vi blir förodda av dom som vi röstade på och litade på.. vi måsta göra som förr.. så fort en ledare inte visste vad som var best för folket så dödade man han och en ny som viste vad som måste göras utses.. tycker vi ska stå imot usas förtryck och stå på egna ben..

(Lite off-topic men jag ville säga det)

Tästa att installera Peergardian2 och se om den blockar nåt.. alla som den blockar är bra. tänk på att den kan blocka spel IPs etc. om du vill spela spel som tl.x WoW så stäng av Peergardian2 (Disabla den bara) när du inte spelar mera så enable den bara. lätt. säkrare är det änn att köra utan.. kan ej leva utan den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp.. USa vill ha makt på internet och på jorden! snart kommer dom hota oss alla så som dom gör med vapnerna! dom vill ha makt se på sverige idag.. dom stora "Ledarna" bugar sig för USA som den stora makten.. förr så stog vi stolta men nu kryper vi svenskar för USas förtryck. vi blir förodda av dom som vi röstade på och litade på.. vi måsta göra som förr.. så fort en ledare inte visste vad som var best för folket så dödade man han och en ny som viste vad som måste göras utses.. tycker vi ska stå imot usas förtryck och stå på egna ben..

(Lite off-topic men jag ville säga det)

Tästa att installera Peergardian2 och se om den blockar nåt.. alla som den blockar är bra. tänk på att den kan blocka spel IPs etc. om du vill spela spel som tl.x WoW så stäng av Peergardian2 (Disabla den bara) när du inte spelar mera så enable den bara. lätt. säkrare är det änn att köra utan.. kan ej leva utan den..

Tack allihop, ska kolla upp era teorier.

Jag har faktiskt haft kontakt med en Martin på Relakks som försökt hjälpa till. Han säger att det har med mitt lan att göra. Jag har därför ingående kollat med Blixtvik och andra människor med kontakter ibland större leverantörer, som säger att det inte kan vara möjligt att någon av dessa skulle förhindra mitt eller någon annans användande av vpn.

Ska kolla Peergardian2.

Håller med om att stoppa IPRED. Se också till att våra folkvalda får med 138:an. De har så lätt att misstolka det skrivna ordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...