Gå till innehåll

Hur har du förberett dig för Windows 7?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Äger inte Vista så det blir en nyinstallation för min del, vilket det nog iofs blivit ändå eftersom jag vill eliminera alla potentiella problemkällor.

Mozbackup på Firefox och Thunderbird är det enda jag tar med mig från C:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som använder "Windows Easy Transfer" Windows 7 till Windows 7?

Låter som en god idé. Skall nog testa det på laptopen trots att jag inte lyckats så bra med easy Transfer från XP till Vista tidigare. Annars har jag nog tänkt att innan kommersiella släppet rensa en partition på den bärbara datorn och göra nyinstallation på den och åtminstone på ytterligare en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbereda sig för ett nytt os? Det har jag aldrig gjort. Så viktigt är det ju knappast. Det är ju inte direkt som när man får ett barn. DÅ måste man förbereda sig...

Fast det är klart, man kan ju dra på sig bankpyjamasen o bunkra upp med llite god mat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det lite speciellt varje gång man skall byta. Själv befinner jag mig i ett tillstånd mellan lycka och djup förtvivlan när jag skall lägga in ett nytt operativ första gången. Jag tänker bara på allt som kan gå fel. Men jag tror att jag är väl förberedd den här gången. Men om det skall bli något extra i matväg den kvällen det vete sjuttsingen. Men det är vad jag tror nu. När det väl blir av kanske man bullar upp med något speciellt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte direkt som när man får ett barn. DÅ måste man förbereda sig...

Hehe nej att jämföra med att få barn vore väl att överdriva men nog är det som en liten julafton för en vuxen som aldrig hittar några paket under granen längre. :) Fast jag har ju kört Windows 7 ganska länge nu så det blir inte direkt någon wow-upplevelse. Har använt Windows sedan 3.11 och har aldrig kännt något sug att köpa ett nytt OS så fort det kommit ut förut, men det gör jag faktiskt nu. Jag tycker Windows 7 är ett klockrent steg framåt och väl värt att investera i då jag tror det kommer hålla länge.

Såvida inte de gratis OS-alternativen plötsligt tar ett stort kliv in i Svenssons användarvänliga och bekymmersfria vardagsrum vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bara att installera/uppgradera från Vista till Windows 7 RC eller har jag fel. Eller kan man installera Windows 7 RC som en ren installation precis som man gör med XP?

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bara att installera/uppgradera från Vista till Windows 7 RC eller har jag fel. Eller kan man installera Windows 7 RC som en ren installarion precis som man gör med XP?

Du har fel.

Jag citerar frågan Stenis skrev i första inlägget "kommer du att som enligt Microsofts rekommendation uppgradera från Vista, kommer du att köra virtuellt, kommer du att uppgradera från tidigare bygge av Windows 7 eller kommer du att göra en ren installation?" där har du några sätt att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtuellt köra Windows 7 nä jag tror inte det för det går seeegt så det skippar jag. Så jag tror att jag kommer att skippa detta Windows tills vidare.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att uppgradera från tidigare Windows 7-byggen till Windows 7 RC går, men då måste du trixa lite genom att ändra ett värde i en textfil. Annars går det bra att göra en ren installation som vanligt.

Inte helt sant. Det går att inplace-upgradera clients SKUs från 7077 (RC Escrow) till Final RC. Samt att server SKUs går att inplace-upgradera från 7000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...