Gå till innehåll

Vad är "Windows Easy Transfer" Windows 7 till Windows 7?


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej!

Vad är "Windows Easy Transfer" Windows 7 till Windows 7?

Vad används det till?

MVH/Malou

Det är en funktion som du använder när du skall flytta filer (som t.ex. mejl) och inställningar (och program?) från en äldre dator till en ny. Jag tror att den först introducerades i XP. Den finns definitivt med i Vista.

Det som Stenis undrar är om någon tänker försöka använda funktionen i samband med flytten till W7 RC. För min del skulle det vara på grund av att jag vill ha med program eftersom jag inte använt mailkonto på mina testdatorer. Om jag inte har drömt det så har jag för mig att till W7 så skall man kunna välja den här funktionen innan själva installationen börjar av nya operativet och att W7 sedan under installationens gång lägger in rätt saker. MEn som sagt, jag kan ha (önske)drömt det. Få se vad Stenis elelr någon annan svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej perbear!

Tack för ditt svar!

Ja drömma kan man ju alltid göra ;)

Om jag inte har drömt det så har jag för mig att till W7 så skall man kunna välja den här funktionen innan själva installationen börjar av nya operativet och att W7 sedan under installationens gång lägger in rätt saker.

Det är en funktion som du använder när du skall flytta filer (som t.ex. mejl) och inställningar (och program?) från en äldre dator till en ny.

Då vet jag lite mer vad det handlar om.

Tyvärr kommer jag inte ihåg om detta dök upp vid installationen av Win7 :blink: Men det är något som jag inte behöver då jag inte skall flytta filer etc.. från en äldre dator eller liknande och inte heller gällande program.

Men tack för svaret.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar ungefär som perbear sagt, i stort så är det operativsystemet som kör remote med sig själv...

Det flyttar användare (alla eller den /de som valts), program och inställningar etc.

När man startar programmet så kopieras vissa filer från den ena till den andra datorn, sedan går man fysikt till den andra och startar upp programmet från de kopierade filerna.. och då bestämmer man vad som ska installeras...

Detta är i stora drag vad man gör, eller åtmindstone var det så mellan xp och vista...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...