Gå till innehåll

Acrobat Reader, standard zoom inställning?


Stim

Recommended Posts

Acrobat Reader

Jag är trött på den förinställda standard zoomen i Acrobat Reader och skulle vilja ställa in eget när jag öppnar pdf-filer.

Som standard är det 91,2% vilket är totalt rubbat. Jag vill åtminstone ha 100% som standard eller allra helst "Fit width" som standard inställning. Man kan ställa in zoom lite snabbt bland de där ikonerna men skiten minns inte nästa gång man startar upp programmet och bara återgår till 91,2% igen.

Hur fixar jag detta, går det ställa in vad man själv vill ha för zoom som standard ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska nämna att jag använder Adobe Acrobat 9 Pro. Men det ser nästan ut som din bild och har ändrat olika vid sidlayaout men vägrar minnas inställning man gör.

Antingen är det fel ställe att ändra eller så är det mysko med programmet. Mest rimliga jag kunnat hitta är just där som på bilden. Nåt annat ställe för andra vet jag inte om det finns ens.

Fungerar det om du ändrar där, startar om programmet och öppnar en pdf-fil? I så fall är det där som det ska ändras och att det är nåt fel på programmet som jag har installerad här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska nämna att jag använder Adobe Acrobat 9 Pro. Men det ser nästan ut som din bild och har ändrat olika vid sidlayaout men vägrar minnas inställning man gör.

Antingen är det fel ställe att ändra eller så är det mysko med programmet. Mest rimliga jag kunnat hitta är just där som på bilden. Nåt annat ställe för andra vet jag inte om det finns ens.

Fungerar det om du ändrar där, startar om programmet och öppnar en pdf-fil? I så fall är det där som det ska ändras och att det är nåt fel på programmet som jag har installerad här.

Jag testade med Acrobat 9.1 Pro.

Ändrade till 1 600 %, öppnade ett dokument: 1 600 %. Stängde Acrobat och öppnade samma dokument: 1 600 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Pro utan Gratis varianten, så det kan jag inte testa din. Jag har alltid haft 93.1% vid öppning av Acrobat Reader.

Efter ändringen till 100% enligt min bild så har alla dokument detta (både gamla och vid öppning av Reader utan dokument).

P.S. Min var inställd på Automatic före min ändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gorde på samma sätt som du nu JoWa men får det ändå inte att fungera.

Och som vanligt när man öppnar så står det inställt på 91,2% som på den bifogade filen. Fattar inte vad som strular riktigt. Hjälper inte heller att installera om det då jag haft samma strul tidigare med andra installation av samma program.

post-8236-1240470765_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det alla pdf-dokument?

Om jag ställer in i Acrobat (Ctrl+K) att öppna dokument i 100 %, men öppnar ett dokument som har inställningen 200 %, öppnas det i 200 %. Kolla dokumentets egenskaper (Ctrl+D), Initial View.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske aningen OffTopic.... men ändå relevant tycker jag... ! ;)

http://www.idg.se/2.1085/1.225748/f-secure...obes-pdf-lasare

Sannerligen PeTOdZuEg.gif! :lol: Inte minst med tanke på att det handlade om Acrobat Pro…

Är det inte F-Secure som skall stå för säkerheten? De inser tydligen själva att de inte lyckas med det, och uppmanar användarna att byta ut sina övriga program! Bedrövligt! iWVrlRGZB.gif Byt ut F-Secure istället! Skaffa buffertöverskridningsskydd för hela systemet, istället för att försöka byta ut de program som har kända brister på det området! De som har okända brister är svårare att byta ut…!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu fick jag det att fungera. Problemet var det på bilden. Den var inte ibockad.

Nu fungerar det bra.

Kanon nu funkar zoomen som den ska här också, har gratis varianten men det var samma intställning. Har länge haft problemet med att vissa filer alltid vill öppnas i typ 76% vilket många gånger blir väldigt plottrigt, 100% ska det va :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...