Gå till innehåll

Ändra bootskärm i Vista


Raven_Crystal

Recommended Posts

Hittade en snygg bootskärm till Vista på deviantart som kan beskådas här: http://noel86.deviantart.com/art/vista-boo...n-glow-65459616

Jag gjorde som han hadde sagt i beskrivningen på denna sida i denna länk om ni läser under Artist's Comments.

Men icke. Efter ha gjort detta så ändras inte bootskärmen utan det är fortfarande den gamla.

Hur gör man för att ändra till denna? Går det inte i Home Premium x64???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att modifiera sitt Windows är ingen bra idé enligt mig. Att ändra utseende är ofta kopplat till att byta ut viktiga systemfiler mot modifierade, och därmed få gamla, osäkra versioner.

winload.exe.mui som ligger i en-US är ett program med resurser som andra program kan länka till och använda. Det är möjligt att länka x64-kod med x86-kod, men i de flesta fallen är det inte möjligt. Det kan vara en förklaring, en annan är att du kanske ska lägga filen i sv-SE istället, då du kanske har svensk version?

Annars är jag till 90% säker på att svaret är att man inte kan blanda x86-kod med x64-kod, med andra ord fungerar inte denna filen för dig. Istället för att använda ett system som man tycker är fult och då ändra utseendet tycker jag att du ska skaffa dig ett system som du trivs med och inte behöver ändra för att uppskatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logon studion för vista e ett alternativ.. där kan du använda vilken bild du vill och göra till boot bakgrund, samt att du alltid kan spara orginalfilen så om det blir strul så är det bara att ändra tillbaka från komandotolken

Eller näe förlåt jag e ju helt störd.. det va ju inte loginen du ville ändra sorry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att använda ett system som man tycker är fult och då ändra utseendet tycker jag att du ska skaffa dig ett system som du trivs med och inte behöver ändra för att uppskatta.

Finns inga planer på att ta bort Windows :) Förövrigt så trivs jag ganska bra med Vista.

Bootskärmen funkar nu iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga planer på att ta bort Windows :) Förövrigt så trivs jag ganska bra med Vista.

Bootskärmen funkar nu iallafall.

Jag menade att du kunde byta till t ex Windows 7 där man har en snygg startskärm från början.

Vad gjorde du för att få det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade att du kunde byta till t ex Windows 7 där man har en snygg startskärm från början.

Vad gjorde du för att få det att fungera?

Det va inte svårt.

Gå ner under Bootscreen i Vista Visual Master sen längst ner så ska Change Boot Screen vara ikryssad.

Sen under MUI File: browsa upp den du har sen tryck Apply sen starta om datorn så funkar det. Gjorde det för mig iaf.

Jo, jag tänkte testa Windows 7 när RCn kommer i maj om den kommer i maj vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...