Gå till innehåll

Spara favoriter på valfri plats


Recommended Posts

När man har Internetprogrammet uppe så som IE7 så kan man ju spara ner favoriter. Men bara just till Favoritmappen. Men om man nu vill spara ner favoriten, Internetlänken, till annan plats, finns det då något smidigt sätt att göra detta på? Idag öppnar jag favoritmappen och flyttar länken till valfri plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Firefox klickar jag på den lilla ikonen precis till vänster om adressfältet och drar den t.ex ut på skrivbordet och släpper den där, så skapas en genväg till sidan. Funkar kanske i IE också. Om det var något i den stilen du var ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

C:\Dokument and settings\Ditt namn\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\nbcmqd2t.default

Härinne finns dina bokmärken som en vanlig html fil, den heter bookmarks.html

Om du trycker på den så öppnar du Firefox och kan se alla dina bokmärken som en vanlig webbsida. ;)

Ser du den inte?

Gå till "Kontrollpanelen" och till "Mappalternativ" och fliken "Visning", bocka nu i "Visa dolda filer och mappar"

Du kan enkelt göra backup på alla dina bokmärken genom att bara kopiera bookmarks.html till valfri mapp på hårddisken.

Inga småfiler här inte, en enda för alla dina bokmärken. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iconen längst till vänster var ett bra tipps. Tack för den.

I IE7 är det favoritmappen man skall spara. Jag har flyttat ut min till "Mina dokument", som är flyttad till en annan disk, så att jag säkert vet att den kommer med i backuppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...