Gå till innehåll

Bästa Windowset för min dator


uUser

Recommended Posts

Hej alla!

Nu är det så jag behöver hjälp med en sak.Jag är sugen att formatera om och installera om Windows helt från början och göra så att den fungerar exakt som jag vill. Jag tänker använda min Windows XP Home skiva och använda nlite, så man kan ta bort allt nödigt som: WMP, Windows spelen, och lägga till uppdateringar osv. Så undrar jag vad är de som jag kan tabort från nlite eller inte? Jag tänker skapa C:/ med ca 10 - 15 gb och där vill jag bara Windows lagrat inga program, temp och sånt. Hur gör man detta möjligt?

Detta är min datorspec : (säg inte "åh vad dålig dator du har osv" de vet jag redan om :P )

Processor: Intel Celeron 2,66 ghz

Minne: 2 gb

Grafik: Nåt Intel på 96 mb (vet inte specifik för tillfället)

Hårddisk: En Samsung på 500 gb och en Maxor på 40 gb

Tack i förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det att du optimerat windows med nLite (i nLite finns alla alternativ som finns..), installera fast välj en annan plats att installera på...

I fråga om temp osv, får du ändra sökväg efter installationen

Hoppas att det besvarar frågan

Ps. så dålig är väl inte datorn... fast grafikminnet är antagligen lite lågt beroende på vad du använder datorn till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dålig på det där och orkar inte sätta mig in i det så jag valde att köra den färdiga TinyXP Rev09 från eXPer1ence. Ville ha en slimmad XP eftersom jag ändå bara använder den till 2 spel som inte fungerar i Windows 7 pga PunkBuster. Men vad jag ville komma till är att min Windows XP katalog är på 656MB, så 10-15GB som du nämnde verkar väldigt onödigt om du BARA ska ha en slimmad Windows XP på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det att du optimerat windows med nLite (i nLite finns alla alternativ som finns..), installera fast välj en annan plats att installera på...

I fråga om temp osv, får du ändra sökväg efter installationen

Hoppas att det besvarar frågan

Ps. så dålig är väl inte datorn... fast grafikminnet är antagligen lite lågt beroende på vad du använder datorn till.

De gör jag gör med datorn är redigera nån eller några bilder antal gånger ibland i Photoshop CS3, surfar , spelar musik och ibland ser nån film.

De där du skrev om ändra sökväg och allt de där, hur gör man det?

Nicklas, De är iofs kanske lättast att skaffa en TinyXp version och sen bara köra igång men jag tycker de svårt att hitta såna versioner som är EXART som jag vill ha det. De där med Hårddisk storleken var bara ett exempel. De är väl bra att ha liiite space på C:/ efter Windowset för uppdateringar och drivers installeras väl automatsikt på C:/ partitonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...