e2zippo Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Jag har problem att få fart på Java i windows 7, fungerar varken i FF eller IE. Testat med senaste versionen, update 13 och både med online och offlineinstallation. Någon annan med samma problem eller vet nån lösning? Det är x64 versionen jag kör med förresten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 kör du ie x32 eller x64? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Är problemet installationsrelaterat eller vägrar det bara att dyka upp IE och Fx. Kan du köra jar filer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e2zippo Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 Är problemet installationsrelaterat eller vägrar det bara att dyka upp IE och Fx. Kan du köra jar filer? Det fungerar nu i IE, men det vägrar i FF, installationen flyter på utan problem? Som sagt, jag kör x64 versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Java Standard Edition 6 Uppdatering 7 (build 1.6.0_07-b06) funkar bra här med Windows 7 x64 build 7077 och Firefox 3.0.10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Jag har den senaste från java.com och det har inte varit något bekymmer för mig på Windows 7 build 7068, 7077 och 7100. Den har för övrigt funkat både i IE 8 och FF 3.0. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e2zippo Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 Riktigt mysko, jag har testat avinstallera och installerat om flera ggr, men får det fortfarande inte att fungera i FF. Kör RC 7100 och FF 3.0.10. Det ser ju ut som det har att göra med FF iaf, ska testa rensa bort det helt och installera om. Tack för svaren så länge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Kollat så Java finns med i insticksmoduler och är aktiva? Verktyg > Tillägg > Insticksmoduler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e2zippo Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 Kollat så Java finns med i insticksmoduler och är aktiva?Verktyg > Tillägg > Insticksmoduler Kikade precis och det ligger med där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Då har jag faktiskt ingen aning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e2zippo Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 Inte jag heller Men tack för hjälpen iaf! Edit: Avinstallerade allt som hade med FF att göra och installerade senaste betan, 3.5b4 och nu fungerar allt som det ska! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Jag har också just testat att slänga in senaste betan. lite grafiska nyheter i den. Sen är java kontrollen ny också så vi hoppas att den funkar buggfritt (nog för att det finns inget som heter buggfritt. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts